Ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrkjellman
    • March 2006
    • 203

    Ancistrus

    Jag har 3 st Ancistrus i mitt akvarium vanliga typ gråa, ingen av dom har antenner så tänkte höra ifall de tar tid innan man ser de ? Har haft dom i något år typ. Eller ska ja anta att det är honor?
    /Mr Kjellman
    1 st 240L
  • Joppan94
    • February 2011
    • 105

    #2
    Vilken storlek är dom på?

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #3
      Är dom ett år och du inte ser några spröt så är det honor. Skulle bli förvånad om det är hanar som efter ett år inte utvecklat sitt skägg.
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • mrkjellman
        • March 2006
        • 203

        #4
        Ursprungligen postat av Joppan94
        Vilken storlek är dom på?
        dom är ca 7 cm och jag har säkert haft dom i ett år typ
        /Mr Kjellman
        1 st 240L

        Kommentar

        • malawifisken
          • August 2008
          • 969

          #5
          jag tänkte just skriva att efter ca 7 cm börjar det växa ut på hanen. Men ett år gammal o bara 7 cm?? Vad matar du stackarn med?
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

          Kommentar

          • mrkjellman
            • March 2006
            • 203

            #6
            ja ger ju dom såna där wafers såna tabletter.....
            /Mr Kjellman
            1 st 240L

            Kommentar

            • Alexia
              • January 2011
              • 509

              #7
              Oj, jag har haft min äldsta i en månad. Han var ca 4 cm när han kom, och är nu ca 6 cm (kanske växt lite till). Jag ser små minispröt sen ett tag, vågar dock inte (jag kan för lite) svära på att det är en hane än, men tror det.

              Så tycker också det är konstigt om de är ett år och är så små. Hur stort/litet akvarium har du de i?

              Kommentar

              • mrkjellman
                • March 2006
                • 203

                #8
                ja tycker med det verkar konstigt men dom är pigga o så för övrigt...jag har dom i ett 120L
                /Mr Kjellman
                1 st 240L

                Kommentar

                • mrkjellman
                  • March 2006
                  • 203

                  #9
                  va ska ja ge dom mer för käk då så dom blir större då?
                  /Mr Kjellman
                  1 st 240L

                  Kommentar

                  • Alexia
                    • January 2011
                    • 509

                    #10
                    Ja då ska de ju inte vara små för att de har för litet akvarium eller något t ex. Jag ger mina algtabletter (inte varje dag), lite gurka (fast dte är mest terapi, mest vatten i gurka ju), zucchini, ärtor eller broccoli ibland. Fast de gillar mest bara gurkan och zucchinin, och äter inte jättemkt av den heller. Så jag tror de lever och frodas mest på vad de pillar i sig i karet (typ matrester från fiskmaten).

                    Nu går de i ett kar med lite alger, men den största hade inte en enda (synlig iaf) alg i lilla karet den gick i förr, och växte så det knakade.

                    Hur gjorde du när du rengjorde gruset? Kanske är det för rent för dem och de får för lite mat därför? *funderar* Eller så har du fått klena/dåliga exemplar? Vet inte hur troligt det är. Jag gör ju inget speciellt med mina, och matar dem inte direkt jättemycket extra (dessutom brukar fiskarna stjäla algtabletterna för ancistrusarna om de inte är sugen på dem direkt) - och de växer som de ska.

                    Kommentar

                    • mrkjellman
                      • March 2006
                      • 203

                      #11
                      ska ta o besöka djuraffären imon o kolla om ja kan få tag i några fler o se va de kan va
                      /Mr Kjellman
                      1 st 240L

                      Kommentar

                      • Santias
                        • February 2011
                        • 7

                        #12
                        Mina ancistrusar har jag haft i två år lite drygt och de är fört nu i dagarna som jag sett att en fått spröt : ) Men nu går det fort och sprötet växer i elefant fart

                        Kommentar

                        • mrkjellman
                          • March 2006
                          • 203

                          #13
                          okey...va i djuraffären o snackade me dom... men dom sa att 8 cm va rätt normalt...men får la vänta o se om de kmr några spröt då..lr köpa flera
                          /Mr Kjellman
                          1 st 240L

                          Kommentar

                          Arbetssätt...