Min L018 blir angripen av Praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Runsten
    • January 2011
    • 95

    Min L018 blir angripen av Praktbotia

    Har precis jagat en praktbotia från att käka på L018:s fenor. Varför simmar inte L018 iväg? Varför ligger den bara och tar emot? Kan man göra något för att förhindra detta? Har läst någonstans att L018 vill ha grottor, kan man köpa, fixa en grotta som man vet ingen annan gör intrång i?? Andra idéer?

    //Kristina
    //Kristina
    260L, 25L
  • 022helpek
    • November 2010
    • 626

    #2
    självklart kan du fixa grottor - enklast genom att ta rena - helst nya lerkrukor för blommor som är lika höga som L018 är lång och gör ett litet hål stort nog för den att ta sig in. Knacka sönder kanten lite försiktigt. Stenar som lagt i röse och rötter som ligger på varandra är andra sätt. Back to nature har grottor som ser ut som stenar för reptiler -vet inte om de går att använda - kolla upp det...
    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

    Kommentar

    • Runsten
      • January 2011
      • 95

      #3
      Har beställt en grotta på nätet som inte är alltför stor. Hoppas den blir bra.
      //Kristina
      260L, 25L

      Kommentar

      • 022helpek
        • November 2010
        • 626

        #4
        Se bara till att den är hög nog - L-malar vill gärna hänga har jag förstått...
        Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
        Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
        Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

        Kommentar

        • Runsten
          • January 2011
          • 95

          #5
          Hmm, hoppas de blev rätt då,,, annars får jag skaffa en till... Men det förklarar varför den hänger i hålet i roten, trist bara att den är för liten, hålet i roten alltså. Stjärten sticker upp... se länkad bild

          //Kristina
          260L, 25L

          Kommentar

          Arbetssätt...