Förslag på mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steff777
    • August 2010
    • 295

    Förslag på mal

    Jag har precis startat upp ett 480 liters SA akvarium med Scalare och Rosentetror. Så småningom kommer det ett gäng Ancistrus och någon typ av Corydoras (och troligen någon dvärgciklid, kanske fjäril). Finns det någon annan lämplig mal som man kan kombinera med dessa fiskar och som inte kostar skjortan (max 200-300 kr)?
    //Stefan Lindgren
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    #2
    Jag köpte två L052 till mitt 300 liters SA kar för strax över 500. Finns några bilder i min projekttråd.

    Kommentar

    • AnnikaMo
      • November 2008
      • 198

      #3
      Tja de flesta malar jag kollade var ju SA-malar.....L200 superfin ligger nog på 500 pengar...dock
      L075 om du kommer över en så är de nog inte så dyra ca 300... En cool är ju drakmal-skäggnosmal.....glömt Lnumret.
      Goldennugget är ju ifrån SA..dock halvdyra....vad är dyrt och vad är du sugen på ???
      Har själv L001, ancistrus, Gibbiseps och vanlig pleco i mitt stora 540 kar.

      I mitt lilla 325 kar har jag lite roligare...L091, L081, vampyrpleco-galaxias och självklart ancistrusar...

      Lycka till med ditt/dina val A.

      Kommentar

      • Steff777
        • August 2010
        • 295

        #4
        Tack för era förslag, ska kika närmare på dom imorn Nästa vecka bär det av till Akvarielagret i Bromma för att införskaffa malar
        //Stefan Lindgren

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #5
          De är akvarielagret som har den fisklistan med priser online? De hade rätt högt pris på L052 iaf, gav 260 för 11,5 cm hos akvariebutiken här och han tog in dem åt mig från Imazon.

          FJÄRILSPLECO L-052 9-13 CM s197 Dekeyseria sp. L-052 447kr
          Imazo 2010-12-30

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            #6
            L66 finns hos odlare i Sthlm och du kan få dem för strax under hundringen. L333 ett annat alternativ.

            Lägg in en köpesannons på loricariidae.se
            Checking out...

            Kommentar

            • Steff777
              • August 2010
              • 295

              #7
              Ursprungligen postat av Dre
              L66 finns hos odlare i Sthlm och du kan få dem för strax under hundringen. L333 ett annat alternativ.

              Lägg in en köpesannons på loricariidae.se
              Tack för tipset Dre.
              //Stefan Lindgren

              Kommentar

              Arbetssätt...