Blir ynglen mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chippen81
    • November 2009
    • 87

    Blir ynglen mat?

    Hej, jag har en undran om jag skulle kunna köpa mig några praktbotier (har problem med sniglar), har nämligen fått massa ancistrus yngel (nu ca 1½-2cm). Jag har hört att botian kan vara på och äta småfisk som neoner om man har otur. Finns det någon som har erfarenhet av denna fisk, tacksam för svar.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det finns en risk, skaffa snäckätande snäckor "Anetome helena" istället.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Chippen81
      • November 2009
      • 87

      #3
      hej, så du tror att mina yngel kan bli mums mat då?, jag är inte riktigt fantast av några sniglar, men går det inte så får det vell bli ett par sådanna då?.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Får botiorna dåligt med mat så finns risken att de skulle börja ta malyngel istället, men jag säger inte att de kommer att göra det. Men personligen skulle jag undvika botiorna och istället satsa på ett gäng A.helena-snäckor istället.
        De förökar sig inte lika fort heller, och skulle du få för många av dessa är de lätta att sälja i sin tur.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Chippen81
          • November 2009
          • 87

          #5
          tack för dina svar ansjo du har hjälpt mig många gånger , då ska jag fundera hur jag ska göra

          Kommentar

          • AnnikaMo
            • November 2008
            • 198

            #6
            Jag skulle vänta tills malbebisarna är större och sen köpa praktbotior...de är så coola...häftiga i stort stim...
            Så har man ett stort kar varför inte...skaffa ett litet yngelkar på 50 liter till bebisarna...tja det är ju bara min åsikt..A.

            Kommentar

            Arbetssätt...