Är detta en L052?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Är detta en L052?

    Har beställt två L052 till akvariebutiken och var å tittade på dem idag. De stod som L052 på listan å fakturan iaf. Vet inte om det stämmer att detta är en L052? Så här såg den ut i akvariebutiken idag iaf efter att den kom fram underifrån en mörk rot. Den var nästan helt svart/mörkgrå först och började ljusna lite efter att den kom fram.

    As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.

    As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.


    Ser ju rätt lik ut som denna http://freshwatertropicalfishonline....ly%20Pleco.jpg men utseendet verkar variera rätt kraftigt http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=983
    Senast redigerad av fremar; 15 December 2010, 17:41.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det ser ut att vara en sådan, ja.
    Att mönstret skiljer sig behöver du inte hänga upp dig på, då det ofta är stora skillnader malarna mellan samt var de är fångade.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Jo och sen skall de ju vara riktigt bra på att byta färg för att kamolera sig. När den jagades fram från röret så var den helt svart, och blev ljusare allt eftersom. Såg riktigt häftigt ut, ska bli kul att se hur de trivs i karet sen med ljus sand från jula. Fast först får de gå i karantänkaret med Glödbandstetrorna som jag också hämtar på lördag. Vet inte om jag ska skaffa nåt mer gömställe till karantänkaret, har bara en rot där i just nu. Funderade lite på ett sånt där lekrör eventuellt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Har du bara en/ett par malar i karet så räcker det med roten. Spar de pengarna och köp en mal till istället....
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #5
          Kan ju köpa en till rot också, de var rätt billiga på zoobutiken i köpcentret. De går ju alltid att hitta någon plats för rötterna i stora karet sen. Den jag köpte till karantänkaret så CW009 corydorasarna skulle ha nånstans att gömma sig var helt perfekt för dem och ligger nästan plant hela vägen med 1-2 cm springa mot botten. Fast jag kan vända på den så blir de mer plats för L052 malarna, är två stycken som jag beställt. Var väl en på kanske 9 å en på 11-12 cm ca tror jag, en av dem var större hann jag se iaf innan de gömde sig igen.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Trevligt. Kör så, det låter vettigt!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...