skötsel L183?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    skötsel L183?

    någon som har lite tips om skötsel till L183, ancistrus dolichopetrus.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tja, min erfarenhet är att de inte är svårskötta alls. Köpte 5 små för ett tag se´n, och åtminstone 4 av dem lever, och har blivit vuxna. Vet inte om alla 5 är kvar, eftersom man sällan ser dem samtidigt. De går i ett 240-liters, och matas med fryst artemia, algtabletter, och vanliga fodertabletter. Har inte gjort nå´t särskilt alls. Akvariets pH ligger på lite drygt 6.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #3
      ok tack.
      hade tänkt köpa en. vet du hur stort akvarie en behöver och var man kan köpa en?

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        p.s helst i skåne eller malmötrakten

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Enligt Planet Catfish blir den 10 cm, enligt zoopet 25... Har för mig det stod 120 liter. Vet inte var i Skåne man kan köpa dem. Jag hoppas jag kan få lek av mina hur som helst.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            ok.
            hur stora är dina nu?

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Osäker, mitt ögonmått är inte det bästa, men hanarna är väl ca 10 cm, honorna kanske runt 8 cm.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #8
                ok tack för svar, ska kanske köpa några själv mkt fina malar som inte blir för stora

                Kommentar

                Arbetssätt...