skygg mal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DarkAngel_83
    • April 2010
    • 244

    skygg mal!

    jag tror att jag har en ancistrus - mal, har bara en i mitt kar på 52 liter. grejen är att den är jätte skygg, behöver bara röra mig en bit framför akvariumet så simmar den o gömmer sig direkt! Frågade på zoo här där jag bor om jag måste ha 1 till men hon viste inte.. så tänkte fråga om nån av er vet..om det kanske är för att den är ensam som den är "rädd" ?!?!
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #2
    Du kan skaffa en till men som det är nu är 52l pytte för ancistrus.
    Har den flera gömställen som den kan gömma sig på i karet?
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      de är rätt skygga malar. samt att de är mest nattaktiva. så jag tycker det låter som normalt beteende.

      Kommentar

      • DarkAngel_83
        • April 2010
        • 244

        #4
        den brukar sätta sig bakom pumpen..sen har jag som en lite bro o inut i eller under den kan den oxå sitta..men tänkt jag ska lägga ner nå mer den kan gömma sig i..

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Ursprungligen postat av DarkAngel_83
          den brukar sätta sig bakom pumpen..sen har jag som en lite bro o inut i eller under den kan den oxå sitta..men tänkt jag ska lägga ner nå mer den kan gömma sig i..
          som HC säger, ancistrus är skygga, men inte alla. ( Mina ancistrus har aldrig varit skygga. )

          Om man ger de gömställen så de känner sig trygga brukar de snart nog vara framme och spekulera omgivningen

          De gillar att ha grottor som de kan gömma sig i, köp några små rötter som du kan göra till grotta, eller en grotta som finns att köpa på reptil avdelningen som ser ut som en sten. Det är uppskattande.

          52l kommer att bli litet för en ancistrus, om du kan lämna tillbaka och byt in mot köp någon annan fisk.
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • DarkAngel_83
            • April 2010
            • 244

            #6
            Ursprungligen postat av Nubi
            som HC säger, ancistrus är skygga, men inte alla. ( Mina ancistrus har aldrig varit skygga. )

            Om man ger de gömställen så de känner sig trygga brukar de snart nog vara framme och spekulera omgivningen

            De gillar att ha grottor som de kan gömma sig i, köp några små rötter som du kan göra till grotta, eller en grotta som finns att köpa på reptil avdelningen som ser ut som en sten. Det är uppskattande.

            52l kommer att bli litet för en ancistrus, om du kan lämna tillbaka och byt in mot köp någon annan fisk.

            Hm okii..ska kolla vad som finns!

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              Ursprungligen postat av DarkAngel_83
              Hm okii..ska kolla vad som finns!
              Vad har du i karet nu?
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • DarkAngel_83
                • April 2010
                • 244

                #8
                Ursprungligen postat av Nubi
                Vad har du i karet nu?
                menar du fisk? isåfall 7 neoner 2 guppy o några yngel o sen en mal =)

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #9
                  Ursprungligen postat av DarkAngel_83
                  menar du fisk? isåfall 7 neoner 2 guppy o några yngel o sen en mal =)
                  Hur nystartad är karet?

                  Har du läst om dvärgciklider?
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • AnnikaMo
                    • November 2008
                    • 198

                    #10
                    Står karet nånstans där du inte är så ofta. Då kan det ju bli att de blir skygga när man bara är där ibland.
                    Har man det i köket eller i vardagsrummet brukar de vara mindra skygga. Fast visst det är ju inte en dagsaktiv firre direkt...A.

                    Kommentar

                    • DarkAngel_83
                      • April 2010
                      • 244

                      #11
                      Hmm har nog haft akvariumet i ca 8 månader el nåt =) mel malen kom vid midsommras

                      Jo men malen är ute o så på dagarna men bara jag tittar på den så direkt gömmer sig..lite kul =P För den står som i vardagsrummet =)

                      Kommentar

                      • Paniktandborste
                        • March 2005
                        • 330

                        #12
                        Min erfarenhet av malar är att ju fler gömställen de har desto mer håller de sig framme.
                        Men sen finns det vissa malar du aldrig ser skymten utav trots det.
                        Aka Pixel eller Bildpunkt

                        Kommentar

                        Arbetssätt...