yngel otocinclus affinis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    yngel otocinclus affinis

    hej
    såg nyss en konstig liten varelse på rutan till mitt 450 l. såg ut som ett yngel av de ottos jag har. har försökt söka i forumet för lite info, men det funkar fan dåligt.
    hur som helst, kan det vara yngel av ottosarna? om det inte är ett sånt yngel måste det vara ett ganska så missbildat grenmalsyngel (de har ju mycket längre rygg)
    har åtminstone 1 riktigt fet otto, jag trodde den var sjuk, men kanske är det rom i magen, för den har varit så fet i flera veckor nu.

    kan tillägga att varelsen är ca 1,5 cm och med ett mörkt band längs hela kroppen
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    idag hitta jag en till fast mycket mindre, så den första fisken måste vara kanske 2-3 veckor o miniynglet jag hittade idag är nog bara några dagar. det hängde upp o ned på undersidan av ett blad o ser ut lite som ett corydorasyngel fast zebrarandigt och med sugmunskapacitet.
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Häftigt i så fall. Kan du fixa bilder?
      Checking out...

      Kommentar

      • roosterboy
        • September 2010
        • 1094

        #4
        härligt ja, BILDER! ;D
        All we are, we are.

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          ja bilder finns på det äldsta ynglet, vet inte vart jag ska lägga upp dem bara! tips någon?
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #6
            lägg upp dem t.ex här http://imageshack.us/

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              • July 2010
              • 1072

              #7
              Riktigt cool om det är yngel på Otos!! Händer inte ofta!! Ser gärna bilder!!

              Hilsen,

              /P
              Bara döda fiskar flyta medströms

              Kommentar

              • lenis3
                • June 2004
                • 2254

                #8
                bilder

                hallå igen
                här kommer bilder

                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                är till, vad jag förstår, huvudsidan till bilderna på imageschack.


                enskilda bilderna:
                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                bilderna visar det större ynglet, ca 1,5 cm, och sen miniynglet som är några mm lång bara. han bor i en yngelbur just nu, för övervakning. o även en bild på akvariet där de bor, 450 l.
                har sett rom på rutorna o på växter, men kan lika gärna vara pansarmalsrom då mina fläckiga pansarmalar leker regelbundet.
                någon som vet om otto-rommen på något sätt skiljer sig uteseendemässigt från pansarmalsrom?
                Min zoon
                Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                Kommentar

                • roosterboy
                  • September 2010
                  • 1094

                  #9
                  åh så plågsamt söta
                  All we are, we are.

                  Kommentar

                  • DaRe

                    • June 2009
                    • 2227

                    #10
                    Stort grattis kul med ovanligare avynglingar.
                    Checking out...

                    Kommentar

                    • Broddan
                      • February 2007
                      • 536

                      #11
                      Gratulerar, coolt!
                      Hälsningar

                      D

                      Kommentar

                      • vickson
                        • May 2010
                        • 760

                        #12
                        Riktigt häftigt! Åh så söta! Grattis!

                        Kommentar

                        • Föllförfisk
                          • April 2010
                          • 620

                          #13
                          Vad kul med ottoyngel! Hur många har du, vuxna alltså? Är inte helt vanligt, men förkommer ibland! De flesta upptäcker visst bara att de har fler än de hade förut! Kul för dig! Hoppas det blir fler!

                          Kommentar

                          • lenis3
                            • June 2004
                            • 2254

                            #14
                            hallå!
                            har bara sett 2 st yngel. , den sista (o minsta) är ca 1 cm och infångad i en yngelbur hehe. han äter algtabeltt o räkmix. tillsammans med den går två förmodade pansarmalsyngel, typ 3 mm, hittade nämligen rom i akvariet som jag hoppades vara fler ottosar, men som sagt ligger de mest på bottnen av buren så de är säkert pansarmalar. totalt 4 vuxna, varav 2 honor var SMÄLLFETA för några veckor sen, trodde de skulle dö, men det var visst rom

                            vore kul att höra om fler som har fått yngel av otto, särskild då inf om hur rommen ser ut..
                            Min zoon
                            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              • July 2010
                              • 1072

                              #15
                              Nog är det Oto-yngel alltid - verkligt coolt!! Grattis!! Aldrig sett rommen från Otos, men pansarmalars rom brukar vara rätt stor (ett par mm i diameter) samt lätt bärnstensfärgad om den är befruktad. Misstänker (men vet inte) att Otos rom är mindre. Har en odlingsrapport liggandes någonstans, ska se om jag hittar den. Kanske står något om rommens utseende där.

                              Hilsen,

                              /P
                              Bara döda fiskar flyta medströms

                              Kommentar

                              Arbetssätt...