Ancistrusyngel, albino?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pliina
    • January 2010
    • 292

    Ancistrusyngel, albino?

    Hej!
    Har fått karet fyllt av ancistrusyngel sen i somras. Har 2 honor och en hane.
    Är inne på 3e eller 4e kullen nu och har säkert uppåt 60-70 st.

    Idag hittade jag 2 st helt genomskinliga , som kommit i senaste kullen.


    Vet att det finns albinos i affärerna, men hur vanligt är det att två stycken svartbruna får albinos?

    Alla ur kullen kan inte vara albinos, finns massa lika minismå som tillkommit. Hur många brukar bli albinos i en kull?

    Tycker detta är jättekul, berätta gärna vad ni vet
  • AnnikaMo
    • November 2008
    • 198

    #2
    Har för mig att det är så ibland. Generna är ju egentligen "svartbruna" ancistrusfirrar. Är en brunsvart och en gul så är oddsen för att det bara blir brunsvarta. Så även om 2 guldisar lyckas leka så är det inte garanterat att de blir gula. Men visst är det kul när det blir så....
    Har själv ett yngelkar på 45 lit där det går 40 st guldbebisar... Dessa hade 2 guldföräldrar...
    Nån kanske har mer kunskap och statistik...vad vet jag...A.

    Kommentar

    • squamata
      • September 2006
      • 144

      #3
      Har du 2 guld får du endast guldyngel.
      Har du 2 vanliga får du vanliga ungar.
      Har du 2 vanliga med guldanlag får du vanliga ungar och en viss % guldyngel ,och mer % guldyngel om båda föräldrarna har anlag. (Heterozygota)

      Kommentar

      • Chippen81
        • November 2009
        • 87

        #4
        Hej, har hört att om de har Gula ögon e det en albino men har de svarta blir det brun ancistrus

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av squamata
          Har du 2 guld får du endast guldyngel.
          Har du 2 vanliga får du vanliga ungar.
          Har du 2 vanliga med guldanlag får du vanliga ungar och en viss % guldyngel ,och mer % guldyngel om båda föräldrarna har anlag. (Heterozygota)
          Stämmer inte..
          2 guld kan visst få bruna.. Mina 2 guld fick två bruna yngel i samma kull. Men av ca. 3 kullar har det endast hänt den gången. Men vet ju inte om de fått bruna som inte överlevt utöver.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Hellsson
            • January 2010
            • 840

            #6
            Vad roligt att de leker såpass mycket hos dig =) De trivs säkert gott då! =)

            Kommentar

            Arbetssätt...