Vad för slags mal är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tordh
    • February 2010
    • 71

    Vad för slags mal är detta?

    Hej!

    Köpte för ett tag sedan vad jag trodde var två stycken "vanliga" Ancistrus eller skäggmunsmalar kanske de heter i folkmun :P

    När jag kom hem så märkte jag dock att de jag köpt hade en mycket mera gul färg i sina prickar än vad den ancistrusen har som jag redan hade.



    Så min fråga är om detta verkligen är en Ancistrus eller om det är något annat!



    Tack på förhand!

    Tordh
    Har ett halvt zoo hemma hos sig
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #2
    Tycker det ser ut som en vanlig ancistrus har fått såna i mina kullar med, dom brukar få albino ungar också mina bruna föräldrar som får såna ungar så kanske den har albino i generna.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ja, ser ut som en Ancistrus. Var i "min" affär häromsistens, där han har lite Ancistrus utspridda lite här och där, förmodligen som algätare i karen, och en av dem var närmast nätmönstrad, då de ljusa fläckarna var större än vanligt.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • tordh
        • February 2010
        • 71

        #4
        Då är det kanske samma, bara att de kommer från olika kullar då hoppas man på det bästa så att de ynglar av sej snart

        Tack så mkt för snabba och bra svar
        Har ett halvt zoo hemma hos sig

        Kommentar

        • danne0301
          • July 2009
          • 1128

          #5
          Min hona är en brun och hon har nog 5 olika färgteckningar. Allt ifrån så som din bild mycket prickig, en timme senare är hon nästan kolsvart, lite senare en tydlig ljusare rand snett över ryggen och nästa gång spräcklig med ljusa fläckar över hela kroppen. Du kommer säkert få se fler mönster på din hane där ska du se
          Jag tror mönster skiftar beroende på humör, var dom ligger i karet, tid på dygnet you name it.
          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

          2 gånger 54L odlingsprojekt
          540L Ormhuvudfisk som blev CA

          Kommentar

          Arbetssätt...