L 204 Panaque sp.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    • July 2010
    • 1072

    L 204 Panaque sp.

    Häpp!!

    Har nöjet att observera en finfin L 204 dagligen. Upplever den inte som särdeles skygg, i relation till andra liknande malar som Hypancistrus och Peckoltia. Stämmer denna min observation - att de inte är särdeles skygga alltså?

    Att jag frågar handlar om att jag tycker många av dessa malar är grymt snygga men i de flesta fall tråkigt skygga. Körde en period med L 333, och de såg jag enbart vid matning, om jag stod blickstilla två meter från akvariet. Gjorde mig av med dem pga just denna skygghet.

    Jag vill gärna ha en snygg L-mal som inte är skygg, och L 204 verkar uppfylla det kravet (verkar trivsam på många andra sätt också). Erfarenheter?

    Hilsen,

    /P
    Bara döda fiskar flyta medströms
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Den malen som jag upplevt som minst skygg är L-075 Peckoltia sabaij (stavfel?) och att de sedan inte är speciellt fula gör inte saken sämre!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      • July 2010
      • 1072

      #3
      Mm, det var en snygg rackare det med. Tackar för infon!! Verkar attraktiv i många andra avseenden också, hyfsat lättodlad och växer snabbt.



      Enda nackdelen med arten för mig är storleken - jag gillar SMÅ fiskar, och drygt 10 cm är stort för mig (som L 204). L 075 blir enligt infon ovan ca 25 cm - ett monster för mig alltså!! *s* Men jag får klura lite. Månne slår jag till på bägge...

      Hilsen,

      /P
      Bara döda fiskar flyta medströms

      Kommentar

      • Lilla Damen
        • February 2008
        • 2649

        #4
        L-270 och L-260 är inte speciellt skygga...

        Kommentar

        Arbetssätt...