Odla ancistrus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misantrop
    • January 2010
    • 151

    Odla ancistrus

    Hej !

    Jag är sugen på att odla ancistrus! Vad krävs ? Råd & tips ?

    MVH
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    En hane, några honor, schyssta vattenförhållanden och någonstans för dem att ha sitt lekbo. Det kan vara i en grotta eller under en trädrot. De är inte så kitsliga.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Misantrop
      • January 2010
      • 151

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      En hane, några honor, schyssta vattenförhållanden och någonstans för dem att ha sitt lekbo. Det kan vara i en grotta eller under en trädrot. De är inte så kitsliga.
      Okey, thanks

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        mina leker "oftare" & "bättre" om de får riktiga grönssaker (zucchini / broccoli / etc) blandat med tabletter.

        med bättre så tycker jag att dels är kullarna större, samt att hanen verkar "orka" vakta / vifta mer.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • RobFrazie

          • May 2010
          • 842

          #5
          Jag har fått fram 3 kullar i varierande storlekar.
          Men ända jag har är trärot, en sten som grotta och ett lekrör. jag har endast hane och hona. har inte hållt på så länge. Har säkert kunant få ut fler kullar om jag legat i. men har inte plats för alla yngel så kan inte ta ut dem ur lek-karet. Men jag har ett lek-kar och ett till tillväxt, samt att jag placerar ut yngel i mina andra större kar.
          720L Soppa
          200L Asien
          Räkvas
          65L Betta

          Kommentar

          Arbetssätt...