Lekställe?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oscar Martinsson
    • June 2010
    • 121

    Lekställe?

    Hej jag har ett ancistruspar i ett 100L kar.
    Vad är bäst att ha som "lekställe"?
    Är det en kokkosnöt eller ihålig sten eller något annat?
    Tacksamm för svar!
    // Oscar
    Ett 100L, ett 20L, ett 6-kantigt 18L och 10L Nano
    Bilder på karen kan ses på min hemsida: http://martinsso.n.nu under fliken "Mina akvarium"
  • chricka
    • February 2009
    • 198

    #2
    Ett rör brukar vara populärt att leka .Men funkar nog med nått av det du skrev med.

    Kommentar

    • danne0301
      • July 2009
      • 1128

      #3
      Mina har lekt en gång i en kokosnöt och en massa gånger i en ihålig stående rot.
      Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

      2 gånger 54L odlingsprojekt
      540L Ormhuvudfisk som blev CA

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Jag skaffade en ihålig grotta till mina, men istället för att använda den så grävde hanen en egen grotta i stenröset bakom den

        Kommentar

        • klavertrampet
          • June 2009
          • 16

          #5
          Vi använde dels ett tegelrör med en täckt ände typ grotta, och ett bambu rör ca 40mm i diameter.

          Kommentar

          • RobFrazie

            • May 2010
            • 842

            #6
            Vanligt Lerrör är lämpligt, Dem gillar grottor eller trängre utrymmen att leka i.
            Själv började jag med ett giftfritt litet avloppsrör. Fungerar fin fint!

            Hemskt vad du ska försöka på odling på fisk
            720L Soppa
            200L Asien
            Räkvas
            65L Betta

            Kommentar

            • AnnikaMo
              • November 2008
              • 198

              #7
              Bamburör?? Vad köper du dem? Hos trädgårdsmäsarn eller... A.

              Kommentar

              • doppingen
                • April 2008
                • 1079

                #8
                mina lekte som 17!! i ett sk fyrtorn, det var högt & smalt=trångt samt mörkt men de lekte åxo i en grotta samt tegelrör så det mesta går bra
                MammaMia

                Kommentar

                • beerzon
                  • May 2008
                  • 877

                  #9
                  Passar på att ställa en annan fråga här eftersom jag också är intresserad av få dessa individer att leka.

                  Vad är en lämplig miljö i ett akvarium för dem? Lugnt/strömmande? osv.

                  Kommentar

                  • exight
                    • July 2009
                    • 167

                    #10
                    beerzon, tyvärr inget svar på frågan ang strömmande eller lugnt..
                    Men antar att det ska vara lugnt.

                    Dock så vistas ju för det första L-malarna för det mesta djupt/långt ner i akvariet och för det andra i grottor/trängre utrymmen.. Så spelar nog ingen jätte roll..

                    Men som jag sa, vet inte säkert - så rätta mig gärna om jag har fel people..


                    Sedan vill jag låna tråden lite, då jag har en snabb kort fråga att ställa.
                    Finner det onödigt att skapa en tråd för den (Sorry Beerzon).

                    Vad heter Malen som är på bannern.. (Den zebra liknande L-malen)
                    Tidigare: 120L Malawi
                    Tidigare: 275L Mix
                    Tidigare: 540L Mix
                    Nu: 275L Amerikanska Ciklider

                    Kommentar

                    • Oscar Martinsson
                      • June 2010
                      • 121

                      #11
                      Ursprungligen postat av exight
                      beerzon, tyvärr inget svar på frågan ang strömmande eller lugnt..
                      Men antar att det ska vara lugnt.

                      Dock så vistas ju för det första L-malarna för det mesta djupt/långt ner i akvariet och för det andra i grottor/trängre utrymmen.. Så spelar nog ingen jätte roll..

                      Men som jag sa, vet inte säkert - så rätta mig gärna om jag har fel people..


                      Sedan vill jag låna tråden lite, då jag har en snabb kort fråga att ställa.
                      Finner det onödigt att skapa en tråd för den (Sorry Beerzon).

                      Vad heter Malen som är på bannern.. (Den zebra liknande L-malen)
                      Malen heter hypancistrus zebra (zebra pleco) skulle vilja ha en sånn.
                      // Oscar
                      Ett 100L, ett 20L, ett 6-kantigt 18L och 10L Nano
                      Bilder på karen kan ses på min hemsida: http://martinsso.n.nu under fliken "Mina akvarium"

                      Kommentar

                      Arbetssätt...