Pitbull pleco

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misantrop
    • January 2010
    • 151

    Pitbull pleco

    Hej!

    Jag köpte en pitbull pleco igår, och idag så kan jag inte hitta den !
    Kostade 100 kr, så känns lite surt. Har letat överallt i, enda alternativet är om den har gömt sig i sanden.

    Och nu min fråga, är dem bra på att gömma sig i sanden? Jag har väldigt fin vit sand som skulle kunna var lätt att gömma sig i, om de nu beter sig på det sättet.

    MVH
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Har någon liknande pleco också, omöjlig att hitta och man ser den aldrig. Riktigt tråkiga. Skulle tro att den sitter och klämmer någonstans, i en rot eller så

    Kommentar

    • KORSARKOFF
      • August 2010
      • 327

      #3
      Mina tre är framme och far runt hela tiden, fast tre är ju lite lite. Ska skaffa fler.
      40L Yngel
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=694
      240L Sällskap
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=680

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Ursprungligen postat av Misantrop
        Hej!

        Jag köpte en pitbull pleco igår, och idag så kan jag inte hitta den !
        Kostade 100 kr, så känns lite surt. Har letat överallt i, enda alternativet är om den har gömt sig i sanden.

        Och nu min fråga, är dem bra på att gömma sig i sanden? Jag har väldigt fin vit sand som skulle kunna var lätt att gömma sig i, om de nu beter sig på det sättet.

        MVH
        Dessa skall man helst ha ett stimm av, det är kanske därför den håller sig i sanden och inte vågar sig fram?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Misantrop
          • January 2010
          • 151

          #5
          Ursprungligen postat av PiaJo
          Dessa skall man helst ha ett stimm av, det är kanske därför den håller sig i sanden och inte vågar sig fram?
          Mitt akvarium är bara på 50 L, så jag borde se den eller iaf något hål i sanden om den nu skulle gömma sig där

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #6
            Njae, sand är ju väldigt bra på att packa sig, och fylla igen alla hål och liknande, så har den grävt ner sig syns det nog inget hål där den åkt ner..

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              #7
              Har läst nånstans att de gillar att gräva ned sig så det är nog riktigt att så är fallet. Men det gör väl inget? Som jag ser det skaffar man inte fisk för att ha nåt att titta på 24/7, viktigare är att de får en miljö som passar dem så de kan bete sig naturligt. Hellre en glad fisk man ser sällan än en olycklig blek stackare som tvingas vara synlig hela tiden. Med tiden kommer du nog uppskatta beteendet och vara glad de gånger han kikar fram.
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              Arbetssätt...