Zebra pleco tips på odling och erfarenheter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #46
    Jo den äter, jag hade 2 som var magra men den ena dog när jag hade massdöd i karet 5 sewellior och en l 46 som tur var så var det den som hade mest defekta fenor som dog(tur i oturen)
    Får hoppas att dom hittar mat igen för nu har jag gjort om i det karet så nu ser jag dom inte lika lätt men ska hålla ett vakande öga.
    Fördelen när man gör om lite är att man faktiskt får se dom på andra ställen i karet än bara på samma plats.

    Verkligen grattis till den nya(förhoppningsvis dom nya)
    Kul att se att det funkar för dig.
    Kul att du lade upp en bild här.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #47
      Glömde skriva så fruktansvärt söt den är vill också ha småttingar, men om något år kanske förhoppningsvis
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • HenkeP
        • January 2009
        • 886

        #48
        Tråkigt med dödsfall.. Hoppas resten växer och blir stora å fina yngel-producerare..

        Tack, det var faktiskt inte helt väntat.. Men det är väldigt kul.
        Ibland kan en om-möblering vara det som behövs.. En grotta hamnar i perfekt vinkel till vattenströmmen, nya territorier, och massa annat som man kanske inte tänker på.. Har inga planer dock på att ändra något i detta karet i nuläget, mer än kanske flytta några yngel-ätare.. Typ fjärilarna och kanske vinkeltetrorna.. Känns lite onödigt att mata dom med zebrayngel.. Ancistrus-yngel var väl ok.. Har ett 350 tror jag det är, som står tomt och som antagligen kommer bli zebra-kar så småningom när lägenheten är klar..

        Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #49
          Vad har du som grotta till dina zebror?
          Där är 4 kvar ivarjefall av mina.
          Gillar dom mycket flås?
          Hur stora ungefär var dina första gången dom ynglade(äggade)?
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • HenkeP
            • January 2009
            • 886

            #50
            Jag kör med skiffergrottor, halvkass bild finns här..

            Jag har stor filterkammare och powerhead, kommer dock inte ihåg hur mycket flås det är i den.. Dock är ut-vattnet riktat snett uppåt.
            Sen verkar det inte spela nån större roll med cirkulationen i karet, inte för dom här iafl, eftersom dom har lekt i ett kar i butiken vid något tillfälle, och dom kör ju med luftdrivna bottenfilter, så där är ju inget flås alls.. Sen vet jag ju inte om det gäller alla zebror, eller om dom här bara har anpassat sig väldigt bra.

            Det är fullvuxna zebror, som har lekt förut..
            När jag köpte dom hoppades jag på iafl en eller två lekar på dom, eftersom jag inte vet exakt ålder på dom.. Dom är ju som jag har skrivit i min projekt-tråd viltfångade, INNAN exportförbudet trädde i kraft.. Och det är ju några år sedan..

            Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #51
              Har också haft fundering på att göra skiffergrotta får se vad som faller mig in.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #52
                har inga själv men de är fantastiskt fina ( har dock aldrig sett några i verkligheten ) ja det är som du säger de är utrotningshotade i naturen så det är exportförbud på de kan vara en av många anledningar till att de är så dyra.

                Kommentar

                Arbetssätt...