Nytt i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ullisbaby
    • September 2009
    • 92

    Nytt i akvariet

    Har inte varit inne här på ett tag. Kände att det blev lite för intensivt sist. Det är lätt att gå helt upp i det här. På något sett är det här med fiskar meditativt och vem behöver inte en oas att försvinna in till i dessa tider.

    Men nu har jag fyllt på lite nytt i akvariet. De är såååå söta. 4 st små L134, 1 liten L183. Efter att ha gjort mig av med min L021 som hade växt sig lite för stor så införskaffade jag mig också 5 st Amanoräkor så att det är någon som kan hålla rent. Räkorna är ganska fräcka faktiskt. Ska nog skaffa fler.

    2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Ursprungligen postat av Ullisbaby
    Har inte varit inne här på ett tag. Kände att det blev lite för intensivt sist. Det är lätt att gå helt upp i det här. På något sett är det här med fiskar meditativt och vem behöver inte en oas att försvinna in till i dessa tider.

    Men nu har jag fyllt på lite nytt i akvariet. De är såååå söta. 4 st små L134, 1 liten L183. Efter att ha gjort mig av med min L021 som hade växt sig lite för stor så införskaffade jag mig också 5 st Amanoräkor så att det är någon som kan hålla rent. Räkorna är ganska fräcka faktiskt. Ska nog skaffa fler.
    Rakt upp och ned, ynglar dina guldfiskar av sig i akvariet? Gör dom det överhuvudtaget?

    Kommentar

    • Ullisbaby
      • September 2009
      • 92

      #3
      Guldfisken och shubunkin har jag som utefiskar i och med att de är kallvattenfiskar. De har varit på vinterförvaring men har precis blivit utsläppta.

      Resten har jag inne i akvariet som jag håller på 29 grader. Det är yngel av L134 och L183 jag har införskaffat

      Helt underbara.

      Funderar även på att köpa några L046:or också men de jag har sett har lite för mastigt pris just nu. Får suga lite på den.

      2 Diskus "Brilliant Turquoise", 2 Diskus "Snake skin red", 1 st L046, 3 st L134, 1 L183, 1 st L333, 11 st Kardinaltetra, 3 st Amanoräkor

      Kommentar

      Arbetssätt...