pansarmals yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sojsan
    • September 2009
    • 17

    pansarmals yngel

    mina albino pansar malar la rom nu i lördags och där här gången kunde jag ta upp dem innan dem andra fiskarna han käka upp alla. flyttade dem till en liten yngelbunke i ett annat akvarium jag har med några andra pansar malar och lite räkor.
    nu upptäckte jag precis att en redan kläckts :S vad jag förstod så skulle de dröja ca 7 dagar. fattar ingen ting, hur ska jag göra med den nu? dem andra har inte kläckts och jag vet inte ens om dem lever ännu...
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Grattis
    Jag har små pluttar (C. trilineatus) som är 1½ vecka gamla nu
    Har försökt kläcka mina albinos oxå men de möglar bara hela tiden

    Vänta till imorgon sen kan du börja mata 2-3ggr/dag och då får du även försöka rengöra botten när du ser att det blir mycket bajs för de bajsar nåt kopiöst
    Vattenbyte ca. 2ggr/dag.

    Lycka till
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #3
      Jag får en del yngel att överleva genom att placera några kantiga stenar med lite mellanrum, precis så pansarmalarna inte kommer in och sen klämmer fast anubias i skrevorna! Då leker de och lägger rom bland anubiasen och korn ramlar ner mellan stenarna och ynglen skyddas där bland stenarna och kan klara sig tills de blir tillräckligt stora för att inte bli mat
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Estetfjortiz
        • March 2009
        • 365

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Jag får en del yngel att överleva genom att placera några kantiga stenar med lite mellanrum, precis så pansarmalarna inte kommer in och sen klämmer fast anubias i skrevorna! Då leker de och lägger rom bland anubiasen och korn ramlar ner mellan stenarna och ynglen skyddas där bland stenarna och kan klara sig tills de blir tillräckligt stora för att inte bli mat
        Tänk om man ändå kunde vara så klurig Har du bild på det hela?
        HETER NU MERA UNDERVATTEN!

        Kommentar

        • sojsan
          • September 2009
          • 17

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Grattis
          Jag har små pluttar (C. trilineatus) som är 1½ vecka gamla nu
          Har försökt kläcka mina albinos oxå men de möglar bara hela tiden

          Vänta till imorgon sen kan du börja mata 2-3ggr/dag och då får du även försöka rengöra botten när du ser att det blir mycket bajs för de bajsar nåt kopiöst
          Vattenbyte ca. 2ggr/dag.

          Lycka till

          tack så mycket! tror dem andra möglat för mig med :S

          Kommentar

          • sojsan
            • September 2009
            • 17

            #6
            smart! men ger du dem mat då? :P

            Kommentar

            Arbetssätt...