Corydoras aeneus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    Corydoras aeneus

    Dum fråga kanske

    I tisdags köpte jag 6st metallpansarmalar, de 2 första timmarna i mitt kar så höll de endast till på botten men helt plötsligt så börja de simma runt efter att jag mata dem med Artemia och ett litet vattenbyte, sen dessa är de nästan aldrig på botten....bara när det är matdags så simmar de ner och börjar leta mat... är detta ett normalt beteende hos dessa malar eller?

    Dock så har jag märkt att hanarna är på honorna hela tiden även sätt dem i T-positionen som den nu kallas så kan detta va deras lek humör som spökar eller är det något som skrämmer dem, det kan inte va paletterna för att de bryr sig inte ens om paletterna när de kommer nära.

    Har Julas Rådasand och alla vattenvärden är perfekta

    Några ideer.??
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Vi har både albino och panda och de beter sig helt olika.
    Pandorna är inte stilla en sekund och simma i utblåset som om det vore en karusell från morgon till kväll
    Våra albino är mer lugna och bökar rundor lite mellan varven men ligger även stilla. Lite mer normalt beteende kan man tycka

    Med andra ord så skiljer det nog en del på individerna och gruppen i sig
    Inget att oroa dig över iaf
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Vi har både albino och panda och de beter sig helt olika.
      Pandorna är inte stilla en sekund och simma i utblåset som om det vore en karusell från morgon till kväll
      Våra albino är mer lugna och bökar rundor lite mellan varven men ligger även stilla. Lite mer normalt beteende kan man tycka

      Med andra ord så skiljer det nog en del på individerna och gruppen i sig
      Inget att oroa dig över iaf

      Haha jo tack, utblåset är som rena tivolit för dem
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • Estetfjortiz
        • March 2009
        • 365

        #4
        tycker till och med att jag ser skillnad i beteendet på mina metallpansarmalar. Har ett gäng vanliga och ett gäng albino i samma kar och albinopansarmalarna är alltid i rörelse och letar mat dagarna i ända. De vanliga metallisarna är däremot lite mer skygga och ligger mer still.
        HETER NU MERA UNDERVATTEN!

        Kommentar

        • Constantine
          • September 2009
          • 431

          #5
          Ursprungligen postat av Estetfjortiz
          tycker till och med att jag ser skillnad i beteendet på mina metallpansarmalar. Har ett gäng vanliga och ett gäng albino i samma kar och albinopansarmalarna är alltid i rörelse och letar mat dagarna i ända. De vanliga metallisarna är däremot lite mer skygga och ligger mer still.

          mmm kan säga att mina har lungnat ner sig väldigt mycket...inte alls lika mycke rörelse på dem, tills det är matdags iaf haha
          450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
          170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

          Kommentar

          Arbetssätt...