Ägg+yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    Ägg+yngel

    Tur igen, har återigen fått yngel på metallisarna, pyttepyttesmå. Andra gången,förra 27 yngel, nu vet jag ej ännu men det kryllar av de små
    MammaMia
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Kul!
    Film?
    bilder?
    Checking out...

    Kommentar

    • doppingen
      • April 2008
      • 1079

      #3
      Ska se om det går. kan inte lovadet är den förra kullen som nu ynglat då de "gamle" går i annat kar
      MammaMia

      Kommentar

      • Dexter
        • December 2009
        • 984

        #4
        Godkväll doppingen! Vad häftigt med minimetallisar! Har aldrig sett sådana yngel, bilder hade helt klart varit kul att få se.
        Senast redigerad av Dexter; 24 March 2010, 21:38.
        /Dexter

        75 liter mix, 220 liter mix

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          fattar noll hur jag lägger in bilder men gå in på malforumets första sida å skriv "corydorasyngel" i sök i detta forumets ruta, gå in på "corydorasodling-hur gör ni" så får ni se bilder där,tror de är av Sonja som är duktig på dessa( ligger överst den tråden). kolla där så länge-ska se om jag får fram bilder
          MammaMia

          Kommentar

          • Constantine
            • September 2009
            • 431

            #6
            kul, hoppas på att mina också kommer igång snart, blev en jävla fart på dem efter vattenbytet igår iaf.

            har du några tips på hur jag vet när det är nära...såg dem nämligen i ''T positionen'' går
            450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
            170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

            Kommentar

            • doppingen
              • April 2008
              • 1079

              #7
              har aldrig sett dom i aktion, bara vet de lekt då äggen finns där
              MammaMia

              Kommentar

              • Constantine
                • September 2009
                • 431

                #8
                Ursprungligen postat av doppingen
                har aldrig sett dom i aktion, bara vet de lekt då äggen finns där
                Okej hehe....får hålla koll efter rom då
                450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                Kommentar

                • doppingen
                  • April 2008
                  • 1079

                  #9
                  ja, å de sitter ju lite varsom, på växter,stenar, glasrutorna-ja lite utspridda, lycka till
                  MammaMia

                  Kommentar

                  • Constantine
                    • September 2009
                    • 431

                    #10
                    Ursprungligen postat av doppingen
                    ja, å de sitter ju lite varsom, på växter,stenar, glasrutorna-ja lite utspridda, lycka till
                    Okej då får man kolla runt lite extra noga

                    men en fråga bara hur mycket större är honorna egentligen för att jag har 2st som är nästan dubbelt så stora som de 4 andra, eller har jag bara fått olika stora malar
                    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                    Kommentar

                    • doppingen
                      • April 2008
                      • 1079

                      #11
                      honorna är större och robustaredu kan läsa om dom i artbeskrivningarnadu kan läsa om metallpansarmalar utan att vara goldmedlem
                      MammaMia

                      Kommentar

                      • Constantine
                        • September 2009
                        • 431

                        #12
                        Ursprungligen postat av doppingen
                        honorna är större och robustaredu kan läsa om dom i artbeskrivningarnadu kan läsa om metallpansarmalar utan att vara goldmedlem
                        hehe jo det har jag läst men det står inte hur mycket större de är

                        men troligen så har jag 2st honor och 4 hanar om man kollar på deras storlek
                        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                        Kommentar

                        • doppingen
                          • April 2008
                          • 1079

                          #13
                          ägg igen idaghar nu startat yngelkaret-ett molly-guppyhotell
                          2:a gången på mindre än en vecka
                          MammaMia

                          Kommentar

                          Arbetssätt...