Är det ngt fel med mina Ancistrusmalar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ahslahn
    • March 2010
    • 4

    Är det ngt fel med mina Ancistrusmalar?

    Jag har två ancistrus... en hane och en hona, åtminstone har den ena många spröt på huvudet medan den andra inte har sådana. De är båda några år gamla. Jag köpte akvariet begagnat och malarna följde med.

    De leker inte. Vad är felet? Hur får jag dem att leka?
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    #2
    hur ser akvariet ut?
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA

    Kommentar

    • Ahslahn
      • March 2010
      • 4

      #3
      Akvariet är 200l med en del växter, två rötter varav en är ihålig, en stor snäcka som fungerar som grotta och sedan en dödskalle som också fungerar som grotta. Ancistrushanen brukar ligga in i roten medan honan ofta rör på sig...

      Kommentar

      • Malawi1
        • February 2009
        • 583

        #4
        mina ancistrusar har precis lek för 1 månad sen. det blev 9 svarta och 2 gula, jag hade inte räknat med lek fören dom vart upp mot 9 cm. jag hade dom i mitt SA kar i början. deras grotta var ett röse med lavastenar. hur stora är dina ancistrusar?
        375 liter malawi / tanganyika.

        96 liter SA

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          och när köpte du akvariet? har du nyligen tagit över och startat upp det behöver de anpassa sig, så ha tålamod isåfall. Lite kallare vattenbyte då och då kan trigga dom
          och som du skrev,att hanen ligger vid roten å honan rör sig-så gör dom-även vid lek för det är hanen som vaktar både äggen och ungarna- inte honan
          MammaMia

          Kommentar

          Arbetssätt...