när ser man skillnad på "hon & han" på ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yollis
    • February 2010
    • 479

    när ser man skillnad på "hon & han" på ancistrus?

    Jag har 2 st bruna ancistrus som enligt uppfödaren ska vara födda i november. De borde alltså vara 3-4 månader gamla och är ca 4 cm långa.
    när börjar man se om det är hona eller hane och var börjar det synas tydligast?
    /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

    "Happy Wife - Happy Life"
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    #2
    Ursprungligen postat av Yollis
    Jag har 2 st bruna ancistrus som enligt uppfödaren ska vara födda i november. De borde alltså vara 3-4 månader gamla och är ca 4 cm långa.
    när börjar man se om det är hona eller hane och var börjar det synas tydligast?
    jadu, hanarna får en skäggväxt efter ett tag, tror min börja få det vid 6 -7 cm cirkus och honorna får ingen så klart men du får nog vänta ett tag till innan du ser någon skillnad
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

    Kommentar

    • Yollis
      • February 2010
      • 479

      #3
      växer dom typ 1 cm per månad, eller kommer dom dra iväg i storlek här snart?
      /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

      "Happy Wife - Happy Life"

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #4
        Beror på hur mycket käk dom får Ger du dom lite tabletter eller lever dom på alger och växter? Många tror nog att fisk som ancistrus lever på alger men dom behöver mat också, alg-tabletter som man gärna stoppar i efter släckning då dom är som mest aktiva.

        Mina är nu runt 6 och 7 cm, köpte dom juli-augusti då var dom 3-4cm, hanen fick skägg i nov-dec är jag rätt säker på.
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • Yollis
          • February 2010
          • 479

          #5
          Ursprungligen postat av danne0301
          Beror på hur mycket käk dom får Ger du dom lite tabletter eller lever dom på alger och växter? Många tror nog att fisk som ancistrus lever på alger men dom behöver mat också, alg-tabletter som man gärna stoppar i efter släckning då dom är som mest aktiva.

          Mina är nu runt 6 och 7 cm, köpte dom juli-augusti då var dom 3-4cm, hanen fick skägg i nov-dec är jag rätt säker på.
          jodå dom får mat i form av mal-tabletter, tycker ändå den ena växer snabbare, även om jag ser båda äta likvärdigt. Men då vet jag på ett ungefär när det skulle kunna visa sig, tack!
          /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

          "Happy Wife - Happy Life"

          Kommentar

          Arbetssätt...