Ancistrus kar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_johan
    • August 2008
    • 100

    Ancistrus kar ?

    hej

    jag har ett akvarium på ca 12 liter. jag har haft det som ynglekar men funderar på att ha mina två ancistrus så att dem kan leka i det ! tror ni att karet är för litet ? kanske jag skall lägga dem i mitt 50 liter kar istället där små fiskar (guppy,black molly, neontetra, svärdbärare) lever i ?

    dom vill inte leka i mitt 160 liters kar där det finns stora fiskar och andra malar så som Segelfenspleco.

    Jag har köpt ett lekrör i butiken men jag funderar på att det kanske inte funkar, jag kanske skall skaffa lite olika grottor ?!
  • LLL
    • July 2009
    • 328

    #2
    Testa i ditt 50liters istället. 12liter är litet.. Några grottor och vattenbyten med kallt vatten + bra foder och det går knappt att misslyckas. Hur stora är dina malar? Tänkte på att dom kanske inte är könsmogna ännu..

    Kommentar

    • doppingen
      • April 2008
      • 1079

      #3
      ja 50 lit är mycket bättre. 12 lit går inte. Jag har nåra grottor,lerrör och fyrtorn och just fyrtornet har de nästan lekt "ihjäl sig" i. så hos oss var det poppis
      MammaMia

      Kommentar

      • Guppy_johan
        • August 2008
        • 100

        #4
        okej nice ! jag stoppar dem i 50 lit karet och kör med vatten byterna ! Storleken är mellan 8-10 cm. men jag har bara en hona och en hanne ? kan det vara ett problem ?

        Kommentar

        • LLL
          • July 2009
          • 328

          #5
          Johan, en hane och en hona ska gott och väl räcka. Ge dom lite tid bara.

          Kommentar

          • Guppy_johan
            • August 2008
            • 100

            #6
            okej tackar för hjälpen !

            Kommentar

            • Guppy_johan
              • August 2008
              • 100

              #7
              en sissta fråga ! när man snackar vatten byte så undrar jag hur mycket av karet som skall bytas ? jag har då 50 liter ? 1/3 kanske ? mindre eller mer ?

              Kommentar

              Arbetssätt...