mina malar har lagt en massa ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tommydk
    • March 2009
    • 7

    mina malar har lagt en massa ägg

    ja mina corydoras_orange malar har lagt ett 15 st ägg över hela akvariet .... för första gången .. jag har flyttat över ett tiotal till ett mindre akvarie ...


    är det nått jag ska tänka på ?????
    Senast redigerad av tommydk; 15 February 2010, 16:34. Anledning: färgg på fisk
  • Snap3
    • May 2009
    • 145

    #2
    50% vattenbyte varje dag, kanske beroende på storleken av karet. Hög filtrering och bra syre tillförsel, i form av en luft pump med syresten. säg till när de kläcks! och så klart GRATTIS

    Kommentar

    • tommydk
      • March 2009
      • 7

      #3
      ja nu har det hänt saker i akvariet jag ser små yngel simma runt...
      än så är det två som jag upptäckt .. skitroligt jag trodde inte det skulle komma nått ...

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Hej berätta gärna hur det går för jag har också en kull med orange just nu och en som ska kläckas idag och jag har märkt att dessa är svåra att få att äta och vill gärna dö(villket jag inte haft problem med andra sorters pansarmalar)vet inte om denna sorten är känsligare på något sätt så rapportera gärna så jag får lite freedback på denna sorten
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • tommydk
          • March 2009
          • 7

          #5
          Ja nu har det kommit fler :-) De simmar i cirklar med ett sprattel sen vilar de mellan stenarna .. man får hoppas att de överlever, Har satt in en extra syrepump....
          Vad ska man mata de med ?

          jag har flyttat in ca 20 st ägg i mitt minsta akvarie på 20 liter.

          kan inte slita mig här ifrån ...sitter och glor in bland stenarna..... :-)

          Kommentar

          • doppingen
            • April 2008
            • 1079

            #6
            sök reda på "corydorasodling-hur gör ni?" längre ner i detta ämnet så finner du mycket, bla har Sonja många inlägg där-hon är jätteduktig på detta
            MammaMia

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Ursprungligen postat av tommydk
              Ja nu har det kommit fler :-) De simmar i cirklar med ett sprattel sen vilar de mellan stenarna .. man får hoppas att de överlever, Har satt in en extra syrepump....
              Vad ska man mata de med ?

              jag har flyttat in ca 20 st ägg i mitt minsta akvarie på 20 liter.

              kan inte slita mig här ifrån ...sitter och glor in bland stenarna..... :-)
              Man kan mata med artemia nauplier som du kan köpa i åled dom har även som man kan kläcka själv villket jag ska prova när jag har vägarna dit.
              Jag har kört med nauplier till alla mina andra pansarmalar villket funkat utmärkt men som jag skrev så verkar dessa mer kräsna därför var jag intresserad av hur dina äter och hoppas på att du får dom att överleva, dom kan leva på gulesäcken någon dag.
              Första gången jag hade pansarmalsyngel för några år sen så hade jag inte nauplier utan bara vanlig artemia och då skrapade jag artemian med sked så att allt var finfördelat som jag gav och det funkade bra med.

              Du kan ju läsa min tråd som dopping rekomenderade och få en del tipps och sen är här en till jättebra tråd om pansarmalar
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • doppingen
                • April 2008
                • 1079

                #8
                oki, där ser man-det var din tråd jag syftade på-så långt såg inte jag
                MammaMia

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Ursprungligen postat av doppingen
                  oki, där ser man-det var din tråd jag syftade på-så långt såg inte jag
                  Kul att du tyckte om tråden, lite synd bara att inte fler skriver hur dom gör i den för det hade kunnat ge så mycket erfarenhet till så många, alla har vi olika sätt och kanske man får tips på hur man kan förbättra vissa saker
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • tommydk
                    • March 2009
                    • 7

                    #10
                    Ja nu ser det ut att vara en massa loppor på botten de hoppar runt hela tiden.
                    äter de någon torrfoder eller röda mygglarver eller räckmix \ waffers eller nått i den vägen eller måste jag till åled och handla ????

                    Kommentar

                    Arbetssätt...