Corydoras odling- hur gör ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Första gången jag hade yngel så tog jag det frysta artemian och skrapade med en sked så det blev smått.
    Jag har varit med om att alla yngel dog efter några dagar och detta upprepade sig i en månad och jag förstod inte vad det var men det var något ned vattnet villket jag inte säger att det är hos dig för det kan vara normalt att några dör ändå.
    Dom blev ju flyttade med så det kan ju påverkat.
    Man ska se att där är färgen i magen som maten har som man matar med eller lite mörkt som du skrev men att magen ser lite rund ut(beror lite på hur mycket dom ätit såklart), när man matar med artemia så får magen samma färg som artemian.
    Har dom inte ätit så är dom genomskinliga hela vägen så att säga hoppas du förstår vad jag menar.
    Senast redigerad av solis; 19 June 2011, 22:23.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      Jag kom att tänka på en grej, hann siliconen härda för jag ställde frågan i en annan tråd och åheim skrev att om det inte får härda så släpper det ut ättiksyra eller något?
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Bass
        • October 2010
        • 379

        Tjenare Solis!
        Silliconet tror jag inte att det va (kan ju vara det ändå =) Men jag hade det varm och mer än torktiden skall vara. Hade extremt tunnt lager också och det kändes snustorrt.

        Igår förlorade jag en till. Alltså 21 kvar av 25 nu. Tror att de är 5 dagar gamla. Fan att man inte dokumenterat allt från början ordentligt =P
        Imorse såg allt riktigt bra ut. Alla var kanonpigga när lampan tändes. Får se hur många som är kvar imorgon.
        Provade att superfinsmula D50+ torrfoder och hade i liiite. Det verkade de äta. För jag kunde se lite rött i magen.

        Kan prova skrapa lite på den frysta artemian. Bra tips där.
        Hoppas så extremt mycket att jag kommer få behålla de flesta av dessa. Hur kul som helst ju!!!

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          Det låter positivt att du såg rött i magen på dom för då äter dom ju, får hoppas att dom andra överlever men öven fast det bara är några som överlever så är det värt besväret
          När jag städar min yngelkasse så tar jag en luftslang och suger upp skräpet som en dammsugare, jag har en spann och i spannen har jag en burk som jag låter vattnet rinna i ifall jag får med några yngel som jag fiskar upp med en rund sked inte dom spetsiga sorterna för där åker dom bara ut.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          Arbetssätt...