Apistogramma macmasteri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    Apistogramma macmasteri

    Någon som har odlat Ap. macmasteri? Är de svåra att dra upp yngel av? Kräver de lågt ph eller är det inte så himla känsligt? Alla tips mottages tacksamt!
    Min zoon
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Ingen som vet något om dessa? Eller ingen som vill svara...?
    Min zoon

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Skulle tro på det förstnämda, de är inte sådär jättevanliga hemma hos akvaristerna om man jämför med tex A.cacatoides eller A.agassizi.
      Jag tror inte leken skiljer sig så mycket från de flesta övriga Ap.arterna så det är bara att läsa in hur de vill ha det.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #4
        Nej den biten hur de vill ha det tror jag att jag har koll på, det är just det där med ph och andra vattenvärden för att ynglen ska växa upp som jag undrar över.
        Min zoon

        Kommentar

        • Erik Rune
          • February 2007
          • 28

          #5

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #6
            Jag har haft dem för ganska länge sedan. Min uppfattning är att de inte tillhör den grupp som måste ner till extrema pH värden. Men hur känsliga de är i spannet mellan 6,0 - 7,5 har jag ingen uppfattning om.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Nitra98
              • June 2005
              • 1987

              #7
              Det återstår att se då alltså. Skulle vara väldigt kul om jag fick yngel av dem (som växer upp alltså) men vet inte om jag är beredd att krångla med vattenvärden... Men det kanske inte behöver vara så krångligt egentligen?
              Min zoon

              Kommentar

              Arbetssätt...