Geophagus Bahia Red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GöranE
    • November 2008
    • 735

    Geophagus Bahia Red

    Undrar om någon har erfarenhet av denna fisk? Har tre st 1+2 5-8cm.
    Jordätare................ inget kommer i närheten!!

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Är förmodligen en färgvariant av Geophagus brasiliensis, en parbildande substratruvare, som kan bli ca 25-30 cm.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • GöranE
      • November 2008
      • 735

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Är förmodligen en färgvariant av Geophagus brasiliensis, en parbildande substratruvare, som kan bli ca 25-30 cm.
      Hmm det kanske är så men dom jag har är inte lika brasiliensis, vare sig i färg eller kroppsform(mina är iofs ganska små). Kan tyvärr inte kolla artbeskrivningen eller lägga in bilder här på zoopet ännu, betalade avgiften igår
      Jordätare................ inget kommer i närheten!!

      Quidquid latine dictum sit, altum videtur

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Den här ska du kunna se:



        Misstänker för övrigt att bilden visar en "Bahia red" på grund av de rödaktiga fenorna, och att några i kommentarerna skriver att den inte har riktigt samma färg som deras brasiliensis. Den är väldigt lik de jag har sett i affärer som har sålts som "Bahia red". Tror den enda skillnaden mellan den och vanlig brasiliensis är att "Bahia red" är mer rödaktig, medan vanlig brasiliensis är mer blågrå.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #5
          Denna är det! Har precis kommit in guldkantade sällskapet :-)

          Micke A, har du haft denna fisk?
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Jag misstänker ändå att det är en variant av G. brasiliensis, som det också står längst ner att det mycket väl kan vara

            Tror som sagt att fisken på brasiliensisbeskrivningen är en "Bahia red" på grund av de rödaktiga fenorna.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...