kan jag ha alla tre i en o samma kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moi
    • November 2008
    • 213

    kan jag ha alla tre i en o samma kar?

    har redan en scalar och en påfogel o tänkt köpa ett par blåciklider gor de ihopp?
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Hur stort kar ???
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #3
      heeeeeeeeeeeeeeej

      Ursprungligen postat av Nina82
      Hur stort kar ???
      roligt o se dig överallt!
      200 liter men jag ska bli av med påfogel det som blir kvar är en scalar ett par blociklider?

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av moi
        roligt o se dig överallt!
        200 liter men jag ska bli av med påfogel det som blir kvar är en scalar ett par blociklider?
        Ja, jag lägger min näsa i blöt lite överallt

        Tänkte bara att det blir mycket lättare för folk att svara på frågan om de vet hur stort karet är
        Du gör nog rätt i att göra av med påffen då de kräver mycket mer utrymme. Vet dock inte så mycket om de övriga så det låter jag någon annan svara på
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • zoolander
          • August 2008
          • 271

          #5
          Jag köpte blå ciklider för ca 2 veckor sedan, (4 honor och 2 hanar med tanken "Det tar nog ett bra tag innan de parar ut) i helgen fick jag yngel...

          Flyttat så jag bara har honan/hanen kvar. Övriga blå ska tillbaka till zoobutiken idag.

          Jag tycker ganska synd om de andra fiskarna i karet, går de ens nära de yngelvårdande paret så smäller det rejält. Jag provade själv att stoppa ner handen och båda anföll mig direkt (De är bara 5-6 cm). Nu har jag bara 3 pansarmalar, 5 tetror och 2 apistogramma i karet (De sistnämda är smarta nog att hålla sig på sin kant). Men jag hade ALDRIG stoppat ner scalarer i karet efter helgens kunskap. Påfågel hade jag inte ens tänkt tanken på då jag läst att dessa kan kräva sönder ett kar.

          Mitt kar är 230L och det räcker gott och väl med 1 par blå + lite annan ströfisk i karet (Några pansarmalar, några malar och möjligen något mer men jag vet inte vad)

          Kommentar

          Arbetssätt...