Jaguar LEK!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    Jaguar LEK!

    Yepp nu har mina fina jaggar äntligen lek!
    Kom hem från jobbet och tänkte fixa "regn period"....Det behövdes tydligen inte
    Hur stor chans har dom att klara några yngel?(540l.Har 3 sebror,2guldsöm,1Eldbuk,2malar och tre till små jaggar)
    Resten av jaggarna ska jag göra mig av med....
    Finns det någon Frys föda jag kan ge?
    Pallar inte kläcka artemia!
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    #2
    ???

    Kommentar

    • ciklidcollector
      • April 2008
      • 1111

      #3
      Finns skalade artemia ägg på burk(bara spruta ner).
      Annars så kan bosmider och cyklops samt dapfnier funkar.
      -=Amatörbiologen=-
      Amerikanska Ciklider

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Hur stor chans att de klarar några yngel, hur många äpplen går det på tre kg äpplen?

        Alla akvarier är unika, alla fiskar är individer sen beror det på hur länge du vill att de ska klara sig.

        Kul när fiskar leker, men det är ingen jättesensation att centralamerikanska ciklider leker, men behöver i princip 4 saker, ett par, vatten, mat och en aning tålamod, det första och sista kan man i vissa fall vara utan, då det hänt att ensamma honor lägger ägg och i sällsynta fall till och med några utvecklas, och det händer även att centralamerikanska ciklider leker samma eftermiddag som man flyttat dom.

        Nåväl, det är fortafarande kul att få yngel, och normalt brukar födotillgången i ett väl inkört ciklidsoppeakvarium inte vara problemet, det brukar bli smulor från de stora fiskarnas mat och det brukar finnas "småkryp" för ynglen att leva på.

        Om du inte pallar att kläcka artemia vilket du iofs inte behöver så kanske filateli är en mer passande hobby.

        Du får ursäkta tonen i svaret, men den är anpassad efter tonen i frågan, nu har du iaf fått så sakriktiga svar du kan få på dina frågor.

        Kommentar

        • Flojden
          • May 2007
          • 160

          #5
          Tack för svaren iaf.....men seriöst...allt skitsnacka hade du kunnat hållit för dig själv....Har du inge bättre för dig så kan du ju alltid skaffa ett liv....du kanske har haft en jobbig barndom vad vet jag....
          Finns sånna du kan prata med som får betalt och kan sin sak....

          Kommentar

          • Matte&Mia
            • February 2008
            • 141

            #6
            hahahahahahahahaha Är detta "lipsillarnas" tråd eller?
            Ciklider is the shit! : )

            Kommentar

            • Flojden
              • May 2007
              • 160

              #7
              vart tydligt de...:P

              Kommentar

              • Erik...
                • May 2006
                • 1459

                #8
                Ursprungligen postat av Flojden
                Tack för svaren iaf.....men seriöst...allt skitsnacka hade du kunnat hållit för dig själv....Har du inge bättre för dig så kan du ju alltid skaffa ett liv....du kanske har haft en jobbig barndom vad vet jag....
                Finns sånna du kan prata med som får betalt och kan sin sak....

                Ok, lycka till i livet, du lär behöva det....

                Kommentar

                • Flojden
                  • May 2007
                  • 160

                  #9
                  mja tur jag inte är ensam iaf...:P

                  Kommentar

                  Arbetssätt...