scalarer med ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bonnie
    • March 2006
    • 84

    scalarer med ägg

    Det är så här att mina scalarer har lagt ägg,men en av dem ville äta äggen. Hur gör man om man vill rädda äggen? Och hur lång tid imellan går det tills nästa kull?
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    #2
    De leker ca var 14de dag, och de kan misslyckas en massa ggr innan det går bra så det blir till att ha tålamod.

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Ursprungligen postat av Bonnie
      Det är så här att mina scalarer har lagt ägg,men en av dem ville äta äggen. Hur gör man om man vill rädda äggen? Och hur lång tid imellan går det tills nästa kull?
      Du kan kläcka äggen artificiellt, och då måste du lyfta ut hela bladet eller stenen som dom lagt rommen på.Det är väldigt besvärligt, och chansen att du skall klara rommen iaf är ganska liten. Det är bättre som föregående talare sa, att låta föräldrarna ha rommen kvar.Tålamod är det som gäller.
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Det sägs att en av anledningarna till att scalarer ofta är dåliga föräldrar numera, är att odlare tar bort äggen, så att ynglen inte får lära sig av föräldrarna hur man gör. Som sagt så kan de hur som helst behöva några gånger på sig innan de lär sig hur man gör.

        Är du förresten säker på att de äter äggen? De går ofta och plockar bland dem, för att göra rent dem, och ta bort obefruktade/mögliga ägg.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...