fånga eldbukar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • almost_jocke
    • January 2008
    • 228

    fånga eldbukar??

    eldbukarna ska flytta till flickvännen nu så nu ska jag håva upp dom lite lätt tänkte jag...
    2 blå ciklider som hon även ska ha simmade in i håven nästan men eldbukarna är ju fan omöjliga!!!! vill inte härja runt för mycket med alla andra

    några bra tips?? vet inte vad annars man skulle göra men brukar alltid finnas någon klok person här som har ett jätte tips i omöjliga stunder


    hon kommer och hämtar dom om 30 min så måste va i transport baljan då.
  • PierreS24
    • January 2009
    • 80

    #2
    Större håv? Plocka upp resten av fiskarna under tiden? Böka runt i akvariumet (ta bort gömställen) eller kanske säga till dem på skarpen att låta bli med det där annars blir det toaletten eller kattmat nästa...

    Nää men det finns inte mycket mer du kan göra än fortsätta jaga, dem blir ju trötta tillslut också.. får du bara in dem i ett hörn och försiktigt slår på rutan för att fisken ska simma in i håven så löser det sig nog!

    Lycka till!

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av almost_jocke
      eldbukarna ska flytta till flickvännen nu så nu ska jag håva upp dom lite lätt tänkte jag...
      2 blå ciklider som hon även ska ha simmade in i håven nästan men eldbukarna är ju fan omöjliga!!!! vill inte härja runt för mycket med alla andra

      några bra tips?? vet inte vad annars man skulle göra men brukar alltid finnas någon klok person här som har ett jätte tips i omöjliga stunder


      hon kommer och hämtar dom om 30 min så måste va i transport baljan då.
      plocka det mesta som fins i karet och med hovet du komer att lyckas!

      Kommentar

      • almost_jocke
        • January 2008
        • 228

        #4
        1 eldbuk i baljan nu tagit bort nästan allt den kan gömma sig bakom/ under nu så den sista kommer nog upp rätt lätt får jag hoppas (=

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #5
          Vet inte om man skall eller när det gäller att ta upp fiskar i ett välplanterat och inrett akvarium. Har försökt allt och har kommit fram till att plocka ut så mycket som möjligt och två håvar modell större är det som gäller.
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          Arbetssätt...