Citrinellumcklid vad kan man ha till?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ellebeth
    • January 2009
    • 2

    Citrinellumcklid vad kan man ha till?

    Hej
    Har fått citrinellumciklider som blev akutflyttade då deras akvarium gått sönder , tyvärr har alla utom 1 dött (den är ca 15cm och var minst) Nu undrar jag om man kan ha den ihop med andra fiskar och i så fall med vilka sorter. Akvariet är 750 l.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    E dom inte rätt aggresiva och storväxta av sig ?
    Bäst är väl kanske att ha liknande fiskar från samma del av världen då tillsammans med den.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Ellebeth
      • January 2009
      • 2

      #3
      Hej och tack.
      Jag förstår att jag inte kan stoppa in platy eller guppy, då blir de lunch direkt. Vill gärna få förslag på ciklider eller liknande som skulle kunna passa ihop och som går att få tag på. Malar kanske också fungerar om det är lite storlek på dem.

      Kommentar

      • ciklidcollector
        • April 2008
        • 1111

        #4
        Cintrinellum är oftast aggresiv när de leker vilket är relativt osannolikt nu som ensam.
        Du kan köra med zebraciklider(full vuxna), JD, cutteri ciklider, texas, guldsöm, blåciklider mm.

        Var beredd på att cintrinellum både vid lek men annars också gärna gräver så växter bör planteras i krukor o sen skyddade med grovkornigt grus.

        Malar funkar, bara de kan gömma sig eller smita undan ibland, de minsta arterna bör du dock undvika men annars är det relativt fritt fram för att välja.
        -=Amatörbiologen=-
        Amerikanska Ciklider

        Kommentar

        Arbetssätt...