vilken fisk jag ska skaffa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moi
    • November 2008
    • 213

    vilken fisk jag ska skaffa?

    flickvännen har en 150 lit kar hon har i en påfogel och en scalar o det ser trokigt ut jag har sakt till henne att det är bäst att du bli av med påfogel eftersom det behövs mycket större kar men hon vägrar så jag tänkt att hon kan skaffa en till scalar och nogra säleskap fiskar men hon vill inte!
    vad jag vill veta vilka fiskar skulle passa perfekt i en sånt kar som är sydamerikansk som trivs o leker där!?
    och jag få bli av med påfogel medan hon är på jobbet!
    vill gärna så mycket som möjligt med förslag o ideer!!!!!!
    tackar till alla!
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Om hon inte vill ha scalarer så kan du ju likväl gå tillbaka med den också.

    Isåfall kan du ju ha några sorters apistogramma, eller kanske blå ciklid?

    Eldbuks ciklid är väldigt vacker och häftig också
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Om hon inte vill ha scalarer så kan du ju likväl gå tillbaka med den också.

      Isåfall kan du ju ha några sorters apistogramma, eller kanske blå ciklid?

      Eldbuks ciklid är väldigt vacker och häftig också
      hon är envis hon vill inte bli av med påfogel cichliden!
      jag få skaffa par blåcickhlider och inreda med fin brun sand och skaffa ännu mer rötter och nogra växter!
      är det bra ide!?

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Nja, då blev det lite tveksamt. Påfågelcikliden kan ju slå ihjäl blåcikliderna på en nano sekund.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Både påfågelsciklider och scalarer (särskilt påfågeln!) blir alldeles för stora för 150 liter. Påfåglar skitar dessutom ner en hel del. Och de är inte särskilt lämpligt sällskap till varandra, särskilt inte i ett såpass litet akvarium. Scalaren riskerar nog också att inte få så mycket mat med. Scalarer bör väl dessutom inte hållas ensamma.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Både påfågelsciklider och scalarer (särskilt påfågeln!) blir alldeles för stora för 150 liter. Påfåglar skitar dessutom ner en hel del. Och de är inte särskilt lämpligt sällskap till varandra, särskilt inte i ett såpass litet akvarium. Scalaren riskerar nog också att inte få så mycket mat med. Scalarer bör väl dessutom inte hållas ensamma.
            Nej, som unga är ju scalarer stimfisk, och sen är de parfisk.

            Men vet inte om vi kommer lyckas övertala flickvännen sålänge hon inte läser här. Hon måste nog fatta att det verkligen är fel, och det verkar hon ju inte göra när Moi säger det.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Flojden
              • May 2007
              • 160

              #7
              När hon inte är hemma så kanske den "dör"?
              vi säger inget!haha

              Kommentar

              Arbetssätt...