Ta bort bakgrund i CA kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    Ta bort bakgrund i CA kar!

    En del kanske har läst min tråd tidigare om fiskar bakom bakgrunden...
    Well i give up!!!
    Nu ska bakgrunden väck! Har ju lyckats med att få halva befolkningen bakom där!(3guldsöms 1 jagge).
    Bästa sätt att ta bort den????(kanske blir bättre för firrana i tanken om jag tar bort den,då den tar up ca 150l minst!).
    Kan jag ta bort hälften av vattnet sen ta bort den????
    Hur får jag bort den från rutan på bästa sätt?rakblad?
    Har två innefilter pumpar hur ska jag dölja dom på bästa sätt?Ska jag plasera dom på samma sida eller vart ska jag sätta dom?
    Hur mycket kan man få för en beg btn amazonas bakgrund?(bra skick,540l standard mått).
    Wow jag har mycket att stå i nu:S.
  • PierreS24
    • January 2009
    • 80

    #2
    När mina fiskar smet bakom min bakgrund så fyllde jag upp med vanlig sand så dem inte kunde smita bakom längre... Fattar inte hur asen kom in där överhuvudtaget utan det var helt tätt och det fanns ingen möjlighet att hoppa över kanten och komma in den vägen för där fanns det en glas-skiva. Fanskapen måste ha lärt sig att gå igenom väggar eller nått.

    Tillslut fick jag nog och började fylla upp bakgrunden med sten, grus och sand för att ta upp platsen. Går även med annat som tar upp utrymmet sålänge det är helt täckt. Efter det fick dem minsann bita i det sura äpplet för sen dess har jag inte sett någon firre där bakom

    Mitt akvarium låg på 200L så kan tänka mig att det blir svårare för din del. Tror inte det blir så bra om du försöker ta bort bakgrunden men bäst vore helt klart att försöka skära bort den och sen försiktigt lyfta upp den.
    Senast redigerad av PierreS24; 08 January 2009, 03:31. Anledning: Skriver inte så bra när jag är trött märker jag...

    Kommentar

    • Flojden
      • May 2007
      • 160

      #3
      Låter tungt att fylla det med sand sen ta bort det efter som filtrena sitter bakom där...:P....Vad kan man skära med utan att pajja något?

      Kommentar

      • ciklidcollector
        • April 2008
        • 1111

        #4
        Brytbladskniv, fönsterkit skrapa.

        Själv så hade jag en hel btn som jag skar upp i bitar.
        Lämnade kvar 40cm och snedställde denna bit så jag fick en filterhörna.
        -=Amatörbiologen=-
        Amerikanska Ciklider

        Kommentar

        • Sultanen
          • January 2008
          • 2457

          #5
          Lång filekniv är smidigt så du kommer åt bra, annars är som sagt var en brytbladskniv inte då dåligt heller, då bladet flexar lite vilket gör den lätt att trycka emot glaset och fortfarande hålla kniven i ett stadigt grepp
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

          Kommentar

          • Robin_Hedstrom
            • January 2005
            • 1818

            #6
            Är det stora silikonfogar så är brytbladskniv lite vek. Filékniv tog jag när jag tog bort mina moduler där silikonet var överdimensionerat.
            /Robin Hedström
            http://www.robinhedstrom.se/

            Kommentar

            • Flojden
              • May 2007
              • 160

              #7
              okay tack för svaren...kan jag tömma karet med 50%?vart ska jag sätta pumparna?

              Kommentar

              Arbetssätt...