Jaggar + sällskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidcollector
    • April 2008
    • 1111

    #16
    Tror jarinen kanske har bättre kännedom om personer som har sa eller ca ciklider nära dig.
    -=Amatörbiologen=-
    Amerikanska Ciklider

    Kommentar

    • moi
      • November 2008
      • 213

      #17
      tror inte att man kan ha de med non annan art alls va jag vet!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av Flojden
        Jadu...Jag skulle beskriva det som att dom e grisfärgade och det är väl Barried midas.
        Min btn kommer nog funka okay som avgränsing, men ska köpa en riktigt stor rott också...
        Barred Midas är väl randiga, därav "Barred"

        Annars har jag haft jaguarer med JD, och det värsta som hände dem emellan var att de stod och hotade varandra med öppna gap. Jaguarhanen gav sig oftast först, om jag minns rätt, och när han vände sig fick han ett nyp i stjärtfenan av JD-hanen. Då var kanske Jaguaren ca 20-25 cm, och JD-hanen ca 15-20 cm.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Flojden
          • May 2007
          • 160

          #19
          Okay....vet att ludvika zoo har några 15cm JD hannar iaf....kanske skulle sattsa på de....hur kräsna är JD med partner????ska jag köpa flera honor till en hane så han får välja, eller funkar 1+1?

          Kommentar

          • ciklidcollector
            • April 2008
            • 1111

            #20
            Jag skulle nog välja ett redan etablerat par av JD.
            Eftersom jag haft erfarenhet av att försöka tussa ihop maka par och där antingen honan eller hanen tagit död på sin partner.
            -=Amatörbiologen=-
            Amerikanska Ciklider

            Kommentar

            • Flojden
              • May 2007
              • 160

              #21
              Jag får helt enkelt göra det bästa av det

              Kommentar

              • Keibo
                • November 2008
                • 468

                #22
                En lite större oscar (Astronotus ocellatus) borde gå bra det med, de är såååå lugna, så länge de inte leker :P

                Annars låter JD rätt bra.

                Aequidens pulcher kan också funka.
                Mvh. Peter

                500L - Pelarakvarium

                1500L - Under förändring

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Hypsophrys nicaraguense kanske? Har läst att de i naturen ofta leker i närheten av doviirevir, för att de får skydd av att doviina äter upp de fiskar som hotar nicaraguenseynglen. Om samarbetet går djupare, så att nicaraguenseparet hjälper till att skydda doviiynglen, och doviiparet låter bli nicaraguenseparet och deras yngel, vet jag inte, men så borde det nästan vara, annars så är väl nicaraguenseparet och deras yngel lika mycket i fara i doviinas revir, som nå´n annanstans.

                  Neetroplus nematopus kanske är lite små, så att de riskerar att bli mat, men de verkar vara tuffa små typer.
                  Senast redigerad av Shepard; 14 January 2009, 12:46.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Flojden
                    • May 2007
                    • 160

                    #24
                    Har faktist funderat på Hypsophrys nicaraguense...men tror du dom kan hålla ett revir mot jaggarna.....känns väldigt tveksamt....
                    Hittar jag Neetroplus nematopus någonstans då köper jag ett extra kar verkar hur coola som helstNågon som har nå bilder?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...