Gäddciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Auroraswe
    • November 2007
    • 55

    Gäddciklider

    Har några olika Gäddciklider i mitt akvarium. Är lite osäker på art.
    nr.1
    http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=2263570 tror det är en Crenicichla lepidota Har 2 st båda ser ut sådär vet ej om det är hanar eller honor

    Nr2
    http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=2263566 Denna vet jag inte riktigt vilken det är. Någon som vet? Har 4 st. en som är ganska stor <10 cm och tre mindre 6-7 cm. Den på bilden har börjat bli röd på magen är dem alltid det eller är det något på g?

    Peter
    www.myspace.com/auroraswe
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Den första kan vara Crenicichla lepidota, jämför med de här, som jag köpte som lepidota:

    Hona:

    Hane:


    Den andra ser ut som Crenicichla regani. Jämför med de här:





    Regani blir betydligt mindre än lepidota, så frågan är hur bra de är att blanda. Den som är lite röd på magen är en hona.
    Senast redigerad av Shepard; 30 December 2008, 23:00.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • maggan55
      • September 2008
      • 219

      #3
      Vad fin nr 1 är.

      Kommentar

      • Auroraswe
        • November 2007
        • 55

        #4
        OKej. mina "Lepidota" är små. ~8cm Kanske blirmmer lika när dem blir större? Nr. 2 verkar ju onekligen vara Regani. Dina ser stora ut Micke A.

        Maggan55 Tackar tackar

        Peter
        www.myspace.com/auroraswe

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Auroraswe
          OKej. mina "Lepidota" är små. ~8cm Kanske blirmmer lika när dem blir större? Nr. 2 verkar ju onekligen vara Regani. Dina ser stora ut Micke A.

          Maggan55 Tackar tackar

          Peter
          Mina lepidota var inte heller särskilt stora, hanen var väl ca 10 cm när de lekte, men om jag förstått rätt så kan de bli över 20 cm. Mina regani var väl ca 8 cm (honan), och ca 10 cm (hanen), och till skillnad från lepidotorna var de nog mer eller mindre fullvuxna.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Auroraswe
            • November 2007
            • 55

            #6
            Bra bra då vet jag det. Tack ska du ha. Gott nytt år.
            www.myspace.com/auroraswe

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Auroraswe
              Bra bra då vet jag det. Tack ska du ha. Gott nytt år.
              Det samma
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...