Dvärgciklid i 200 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Ursprungligen postat av Albinfiskare
    och Ansjo jag tipsade faktiskt om schackbrädesciklid Men antar att du bara ville påminna
    I länkarna då kanske? Jag klickade aldrig upp dem, men ett tips kan vara att skriva vad det är för fisk du länkar till, något som även jag själv kan vara dålig på.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • jagsjalv
      • February 2006
      • 139

      #17
      Ursprungligen postat av sme_h
      Varför inte borellii? de är väldigt små, vanliga även i mindre fiskpräglade zoobutiker, lättodlade och riktigt bra på att ta hand om ungar. Har 2 som vallar ungar sedan 1 vecka i mitt nu trots discus bla som är ca 100ggr större
      Det finns så många snygga apistogramma att jag helt enkelt får ta en tur till någon butik i Göteborg redan i veckan trots att det inte har varit planer på apisto fören efter sportlovet. Så får jag se vad som finns där då och någon apisto sort ska väll få följa med hem iaf. Eller kanske två arter? Hur skulle det fungera?
      /André

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        #18
        Jag skulle inte förvänta mej att ha så väldigt många räkor kvar, vilken apisto du än väljer och ju fler du väljer desto färre räkor kvar.
        Skaffa ett litet räkkar istället.
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          #19
          Ursprungligen postat av ansjo
          I länkarna då kanske? Jag klickade aldrig upp dem, men ett tips kan vara att skriva vad det är för fisk du länkar till, något som även jag själv kan vara dålig på.
          hehe, okej då får vi bättra oss

          Kommentar

          • sme_h
            • November 2003
            • 625

            #20
            Ursprungligen postat av jagsjalv
            Det finns så många snygga apistogramma att jag helt enkelt får ta en tur till någon butik i Göteborg redan i veckan trots att det inte har varit planer på apisto fören efter sportlovet. Så får jag se vad som finns där då och någon apisto sort ska väll få följa med hem iaf. Eller kanske två arter? Hur skulle det fungera?
            Bra att kolla lite innan men köp inte 2 olika sorters apistogramma. Ena kommer att få stryk och tyna bort. Drar du till göteborg kan du ju kika lite efter A.trifasciata. Den är liten, har liten mun och är nog den enskillt snyggaste apistogramman enligt min mening.
            1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
            http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

            Kommentar

            • fredrik_4044
              • September 2008
              • 65

              #21
              enligt "experter" och tyvärr av egen erfarenhet så ska just körsbärs räkor va en delikatess för ciklider....

              Kommentar

              • jagsjalv
                • February 2006
                • 139

                #22
                Ursprungligen postat av fredrik_4044
                enligt "experter" och tyvärr av egen erfarenhet så ska just körsbärs räkor va en delikatess för ciklider....

                Men då är det iaf en art som kommer trivas väldigt bra
                /André

                Kommentar

                • fredrik_4044
                  • September 2008
                  • 65

                  #23
                  he he jo säkert dom ciklider jag har som tyckte räkorna va delikatess är blå/juvel och fjärlils ciklid

                  Kommentar

                  • jagsjalv
                    • February 2006
                    • 139

                    #24
                    Igår bar det av till Gbg eller snarareKungsbacka till Zoomässan. Inköpet blev två kurvciklider och fyra eldbukar. Dock blev det inga till 200 liters karet utan de får gå med skalarerna i 325 karet.

                    Apistona kostade ganska mycket och de var bara par som gick att köpas och man vill ju ha några fler honor per hane därför blev det inga sådana. Men jag såg däremot apistogramma panduro och blev rysligt sugen på den arten så hittar jag ett ställe där man kan köpa en hane och flera honor så klipper jag till.
                    /André

                    Kommentar

                    • sme_h
                      • November 2003
                      • 625

                      #25
                      Kurvciklider är ganska tama. Kommer inte få mycket uträttat när eldbukarna blir stora. Scalarerna lär inte vara tuffa nog för det sällskapet heller.
                      1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
                      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

                      Kommentar

                      • Peter1904
                        • February 2003
                        • 1079

                        #26
                        Ursprungligen postat av jagsjalv
                        Men jag såg däremot apistogramma panduro och blev rysligt sugen på den arten så hittar jag ett ställe där man kan köpa en hane och flera honor så klipper jag till.
                        Panduron är en av få apisto som är parbildande så det går utmärkt med en hona på en hanne.

                        Kommentar

                        • jagsjalv
                          • February 2006
                          • 139

                          #27
                          Ursprungligen postat av Peter1904
                          Panduron är en av få apisto som är parbildande så det går utmärkt med en hona på en hanne.
                          Okej det hade jag ingen aning om. Då kunde jag med andra ord klippt till men de får bli nästa gång då.
                          /André

                          Kommentar

                          • ciklidcollector
                            • April 2008
                            • 1111

                            #28
                            Kurvcikliden har jag kört i räkkar på 150l o det funkade, bara man matar fiskarna med lite frysfoder.
                            Eldbuk o kurv o skalar funkar inte när eldbuken blir större.
                            Än värre blir det om eldbuken kommer i lektagen.
                            Ska du ändå köra med eldbuk o kurv så se till att du har en rot som nästan snuddar vattenytan(där brukar kurvcikliden leka o ha sina yngel).
                            -=Amatörbiologen=-
                            Amerikanska Ciklider

                            Kommentar

                            Arbetssätt...