Aggresiv papegoja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZZulan
    • December 2008
    • 144

    Aggresiv papegoja

    Hej!

    Jag är helt nybörjare på det här med akvariefiskar. Har haft fiskar i ca en vecka nu. En av mina papegojciklider var redan från början lite mer aggro än de andra, har totalt 4st. Men nu efter ca en vecka så tycker jag det har eskalerat. Den gör i stort sett inget annat än att åka runt och bita de andra. Det ser inte så våldsamt ut, utan det ser snarare ut som han bara åker in i dem. Men jag undrar varför han/hon e så? Saknar han något? Är det normalt? De första dagarna brydde han sig inte alls om malarna, men nu är han på dem också.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Med tanke på att de troligtvis härstammar från, och är skapade från stora, aggressiva och revirhävdande centralamerikanska ciklider (Amphilophus citrinellus/labiatus, 30+ cm), så är det nog inte så konstigt, särskilt om akvariet inte är så tilltaget. Att den inte gör så stor skada, utan mest "åker in i" de andra beror nog på deras onormala kroppsform, och munform, hade de sett ut som de gjorde ursprungligen hade de nog gjort mer skada.
    Senast redigerad av Shepard; 25 December 2008, 17:29.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Vill man vara lite elak kan man nog säga att aggressiviteten är det mest normala med den fisken.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Är rätt normalt att de gör så men "slagsmålen" är ganska harmlösa.

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5