Lek med Multispinosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    #16
    såhär ser mina multis ut nu..

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Mina multispinosor är tydligen av nå´n ovanlig variant, som ska bli vackrare än den vanliga, med mer blått.

      Har även sett en grupp vuxna multispinosor där några var tomatröda.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • nesseman
        • December 2007
        • 362

        #18
        Ursprungligen postat av Micke_A
        Mina multispinosor är tydligen av nå´n ovanlig variant, som ska bli vackrare än den vanliga, med mer blått.

        Har även sett en grupp vuxna multispinosor där några var tomatröda.
        du får la lägga ut bilder

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av nesseman
          du får la lägga ut bilder
          Tja, just nu ser de rätt normala ut, rätt små än så länge, men han som födde upp dem sa tydligen att de blev ruskigt snygga som vuxna.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Dennis.
            • August 2008
            • 21

            #20
            Liten uppdatering.

            Paret har flörtat, spännt sig, och snurrat rundor runt varann men inga ägg syntes till. Och nu förrgår flyttade samtliga fiskar till ett lite större badkar, 540L, där det är inrett med rötter och en hel del flata stenar. De utforskar fortfarande karet men likväl så hinner de med att flörta, flexa och simma rundor runt varann. Får väl se om de trivs bättre i det liite liiite större karet... Vilken sanslös skillnad på storlek det är egentligen.

            Karet är ett Åleds från -99, och renoverat -03, glaslaminat-klädd aluställning, 4x36w Aquarelle och bottenfilter. Fick med en hel drös med stenar och cirka 100kg grus. Allt för ynka 1000kr, gissa om jag väntat länge på ett sånt kap.

            Mvh Dennis

            Kommentar

            • Dennis.
              • August 2008
              • 21

              #21
              !! Såg just att det ligger något som liknar ett ägg på en av de flata stenarna. Är inte särskilt övervakat, för honan och hannen är på varsin sida av karet. Men när väl hannen närmar sig ägget så jagar han bort allt vad andra fiskar heter. Lägger de ägg i omgångar? Eller är det bara ett halvt genomskinligt gruskorn jag ser? =)

              Kommentar

              Arbetssätt...