Jack Dempseylek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    #16
    nu har ja massa frisimmande yngel av både Jack Dempsey och Multispinosa.. mycket kul att se.. får väl se hur det går för de små gynnarna... ska se om ja kan filma lite sen

    Kommentar

    • nesseman
      • December 2007
      • 362

      #17
      fick nyss se nåt kul.. Har ju både multispinosayngel och Jack Dempsey nu.. Mitt i Multispinosa "kullen" simmar ett JD yngel..hur kommer det gå för den fula ankungen?

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #18
        hehe va kul :P Kanske du i framtiden får en korsning mellan Jd och multispinosa

        Själv går det trögt Ingen mer lek av mina....
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av nesseman
          kanske kejsar tetrorna.. men inte de andra..det lär märkas..en biotop är en biotp
          Biotop och biotop, tetrorna och pansarmalarna hör nog inte riktigt dit, om det ska vara Centralamerika Se´n finns det nog mer eller mindre lämpliga sällskap även i en biotop.

          Pansarmalarna kan kanske klara sig om de är rejäla. Hade Corydoras elegans ihop med tuppkammar på drygt 10 cm, och fick rädda de glupska tuppkammarna (pansarmalarna gick inte att rädda) några gånger när de hade satt pansarmalar i halsen (pansarmalarna spänner ut sina hårda fenstrålar när ett rovdjur försöker svälja dem).

          Apropå JD, har fattat det lite som att de anpassar sig lite efter sällskapet, om de går med aggressiva fiskar kan de stå på sig. Jag hade ett JD-par med ett zebrapar, och när JD-ynglen blev större visade det sig att zebrahanen hade smygbefruktat JD-äggen Så de slutade tyvärr som mat åt en Redtail i affären där jag lämnade in dem.
          Senast redigerad av Shepard; 30 December 2008, 20:20.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • nesseman
            • December 2007
            • 362

            #20
            nja ja kom på mig själv att det där biotop pratet blev ju helt fel... men men... ja tänker testa detta iaf.. Tycker en sak är intressant att dom sparar kardinaltetran... En enda.. dom vill inte äta denna... fattar inte varför..men det kanske är för att han klarade av första attacken å sen har dom vänjt sig med den..
            får bara vänta å se hur det blir frampå.. min alfahane har verkligen blivit stor nu .. å de 2 jDarna som inte leker nu är verkligen små mot den.. så frågan är om ja kommer försöka bli kvitt 2 å bara ha lekparet kvar..

            Kommentar

            • ciklidcollector
              • April 2008
              • 1111

              #21
              Ska se om jag kan fota mina JD.
              De jag har är 15+cm stora o har faktiskt levererat ett electricblue JD yngel som går på uppväxt.
              Tror att detta ebJD är en hona och hon får gå med vanliga JD hanar och honor o se om jag kan få ett par så chansen blir större att få flera EBJD yngel.
              -=Amatörbiologen=-
              Amerikanska Ciklider

              Kommentar

              • nesseman
                • December 2007
                • 362

                #22
                Nu är alla ybglen uppkäkade så vitt ja kan se.. Men det blir nog flera lekar å då kanske ja köper yngelbox eller nåt

                Kommentar

                • ciklidcollector
                  • April 2008
                  • 1111

                  #23
                  Jag brukar köra med hävert kort efter frisimmandet och placerar runt en 50 JD yngel i ett 90l akvarium med måttlig cirkulation och matar med sera micropan och bosmider.
                  Tills de är runt 2-3cm sen slussas de vidare till ett 240l och matas med cyklops, bosmider, rödamygg, tropical ciklid colour flakes.
                  -=Amatörbiologen=-
                  Amerikanska Ciklider

                  Kommentar

                  Arbetssätt...