Jack Dempseylek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    Jack Dempseylek

    Nu har mina Jack Dempsey börjat leka.. Jädrar va mörka dom blivit..mer svarta än blå.. Å gräver nåt sanslöst.. Detta ska bli intressant... Tyvärr så har ja allt för många ancistrus i karet så risken är väl att ynglen går åt.. Men vi får se..
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    #2
    Härligt!
    själv fick man hem 6st jaggar idag...demsey kan bli deras rivaler(ej hundra än)

    Kommentar

    • DJonsson
      • November 2008
      • 20

      #3
      Mina börja också leka, såg det i morse. Blev nästan helt svarta med ljusa ränder över ryggen skitsnygga.
      Men det blir nog inget dom är nog lite små ännu hanen ca 9-10 cm honan ca 8. Hur stora är dina?

      Kommentar

      • nesseman
        • December 2007
        • 362

        #4
        Ungefär samma storlek..runt 10 cm..Å dom har grävt som attan Bakom en rot.. den ligger lite skymd så ja har svårt att se om det blivit nåt

        Kommentar

        • nesseman
          • December 2007
          • 362

          #5
          hmm.. har inget macroobjetiv å får inte till det bättre än så här just nu.. på Lerröret iaf har rommen lagts.. några av dom är vita där... vet inte om det är ett tecken på att det går åt skogen.. men lite färger syns på honan där...
          Bifogade filer

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Mina fick ägg förra veckan men det gick inget bra med det.. Var tvungen att lämna bort lite fisk så jag gjorde om lite i karet och hade nog stört dom...

            Eller så var det min chokladmal som hade vart på dom.. Tror att detta var deras första lek, har hört att dom ska bli bättre på yngelvård efter några kullar..

            Hoppas det går bättre med dina!
            Mvh Patrik

            Kommentar

            • ciklidcollector
              • April 2008
              • 1111

              #7
              Kul att se JD lek
              Dessa är faktiskt enastående fina när de leker och sköter sina yngel väl.
              Dock så får man ofta flytta på"tank m8s" när JD's yngel är frisimmande för de har en förbaskad förmåga att skydda sina små oavsett annan art.
              Ex. Mitt JD par bankade på mina carpintis trots att mina carpintis då själva vaktade yngel.
              Har haft samma otur när jag körde med Nandopsis tetracantha o JD.(Nandopsis tetracantha var bara till låns medans ägaren silikonerade om sitt kar).

              -=Amatörbiologen=-
              Amerikanska Ciklider

              Kommentar

              • patriksg
                • May 2007
                • 1705

                #8
                Ursprungligen postat av ciklidcollector
                Kul att se JD lek
                Dessa är faktiskt enastående fina när de leker och sköter sina yngel väl.
                Dock så får man ofta flytta på"tank m8s" när JD's yngel är frisimmande för de har en förbaskad förmåga att skydda sina små oavsett annan art.
                Ex. Mitt JD par bankade på mina carpintis trots att mina carpintis då själva vaktade yngel.
                Har haft samma otur när jag körde med Nandopsis tetracantha o JD.(Nandopsis tetracantha var bara till låns medans ägaren silikonerade om sitt kar).
                Mina JD som är ca 6-10cm spöade mina ca 23 cm carpintis hane! Flöt runt fjäll i hela karet :P
                Mvh Patrik

                Kommentar

                • nesseman
                  • December 2007
                  • 362

                  #9
                  Oki doki då..Ja vet inte om detta funkar nå bra eller nåt..
                  Men iaf en länk till Photoshop med film på Jack Dempesy honan som flyttar Ägg

                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                  Kommentar

                  • ciklidcollector
                    • April 2008
                    • 1111

                    #10
                    nesseman- vad har du för andra firrar i JD lek kar då?
                    -=Amatörbiologen=-
                    Amerikanska Ciklider

                    Kommentar

                    • nesseman
                      • December 2007
                      • 362

                      #11
                      Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                      en film till

                      Kommentar

                      • nesseman
                        • December 2007
                        • 362

                        #12
                        Det är inget "lek-kar" det är ett 720 liters central-SA-kar
                        Ja har 4 multispinosa.20 pansarmalar 10 kejsartetror 1 Kardinaltetra (tålig jävel) Sen e det 4 ancistrus 5 -golden nuggets å 2 knorrmalar..

                        så om mina ciklider vill ha kvar nån rom så får dom verkligen kämpa för det

                        Kommentar

                        • Flojden
                          • May 2007
                          • 160

                          #13
                          du tror inte att dina andra fiskar kommer gå åt när demsyn blir större???

                          Kommentar

                          • patriksg
                            • May 2007
                            • 1705

                            #14
                            Det ser onekligen ut som att mina JD är på g igen =)
                            Mvh Patrik

                            Kommentar

                            • nesseman
                              • December 2007
                              • 362

                              #15
                              Ursprungligen postat av Flojden
                              du tror inte att dina andra fiskar kommer gå åt när demsyn blir större???
                              kanske kejsar tetrorna.. men inte de andra..det lär märkas..en biotop är en biotp

                              Kommentar

                              Arbetssätt...