Hona eller hane? (bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aronman
    • October 2008
    • 79

    Hona eller hane? (bild)

    Hej!
    Undrar om detta är en hona eller hane av bågfensciklid.
    Köpte ett par men hanen jagar "denna" och är taskig så fort "den" närmar sig, är förpassad till ett hörn vid en svärdsplanta
    Klicka på bilden för större version

Namn: CIMG2347.JPG
Visningar: 1
Storlek: 80,3 KB
ID: 2178078
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Lite svårt att se på bilden, men jag anar ett skimmer på sidan, så jag skulle säga att det är en ung hane.

    Jag hade själv två överlevande från en kull, som jag först trodde var en hane och en hona, men även den mindre visade sig vara en hane.
    Senast redigerad av Shepard; 11 December 2008, 18:36.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • aronman
      • October 2008
      • 79

      #3
      Visst skimrar den på sidan.
      Honorna skimrar inte eller?
      För annars är väl inte hanen så agressiv om det hade varit en liten söt hona?

      /Andreas

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Nej, honorna är beigebruna, med svarta tecken, och kanske en rödorange ton. En hane som vill leka utan att honan är redo kan nog jaga henne lite. Men när de har lekt så blir det tvärtom, då kan honan jaga ihjäl hanen om han inte kan komma undan, eller man flyttar på honom.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • aronman
          • October 2008
          • 79

          #5
          Får åka ner till herkules zoo imon och byta ut min hane mot en hona då.
          Tack för hjälpen!

          //Andreas

          Kommentar

          • aronman
            • October 2008
            • 79

            #6
            Hej!
            Köpte mig en hona idag.
            Gissa om hanen uppskattade detta, han färgade ut ännu mer och har varit efter den nya (äkta) honan hela dagen och visat upp sig

            /Andreas

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Låter bra
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...