150l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nile
    • March 2008
    • 85

    150l

    Då försker jag på nytt att få svar på mina frågor, eftersom jag inte lyckades med det i den förra tråden.

    Jag ska starta upp ett 150 liters akvarium där jag kommer att ha ancistrus, tetror och corydoras. Vilka dvärgciklider kan vara lämpliga att ha tillsammans med dom och är bra nybörjar ciklider som trivs i den storleken på akvarium?

    Sedan undrar jag om det fungerar att ha dessa i ett pH som ligger på 7,7 vilket jag har i mina andra på akvarium och säkert kommer att få i detta också?

    Sedan funderar jag också på om de äter något speciellt?
    Jag brukar mata med räkmix, cyklops, flingfoder (vanligt och för växtätare), granulater, wafers (med spirulina och för köttätare) och grönsaker och tänkte även köpa fryst artemia.
    Har läst något om pellets, är det något man även bör köpa?
  • sme_h
    • November 2003
    • 625

    #2
    Som jag föreslagit för många andra så har fjärilsciklider, bolivianska fjärilar, eller kurvciklider ihop med nån apistogramma eller bågfensciklider funkat skitbra ihop för mig. Alternativt kan du ju ha bara en art apistogramma ihop med kanske 3st honor. Eftersom du har 7.7 i pH skulle jag rekommendera Kakaduor eller bågfen. De är lätta och lättodlade. Bolivianer är också tåliga och ett bra komplement om än inte lika vackra som de vanliga fjärilarna. Med ancistrus kan du nog glömma yngel ivf. Små ciklider riskerar bara att bli skadade när de försvarar rom mot med dessa. Har du mycket tetror förvinner yngel gansk fort också.

    Tycker du kan hålla dig till några olika sorters frysmat. Cyklops, artemia, vita mygglarver och nån bra räkmix med grönt i är bra om du har så du kan alternera. Ska du bara ha en så säger jag nog nån bra räkmix om det är smått nog.
    1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

    Kommentar

    Arbetssätt...