cacatuoides

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MKKM
    • February 2007
    • 15

    cacatuoides

    Jag har fått ett 54l kar som jag tänkte ha några cacatuoides i. Hade tänkt mig en hane och två honor. Är det för litet för dem? Ska inte ha något annat i karet. Tacksam för svar! / Elina
    // MK
  • rick
    • April 2005
    • 1012

    #2
    det går bra om det finn gott om gämställen..
    / Rickard

    Kommentar

    • MKKM
      • February 2007
      • 15

      #3
      Okej. Vad är det mest optimala för dem vad gäller vatten-värde, växtlighet temperatur osv.?
      // MK

      Kommentar

      • rick
        • April 2005
        • 1012

        #4
        Ursprungligen postat av MKKM
        Okej. Vad är det mest optimala för dem vad gäller vatten-värde, växtlighet temperatur osv.?
        / Rickard

        Kommentar

        • sme_h
          • November 2003
          • 625

          #5
          De är väldigt enkla om du bara håller vattnet rent och ger dem mat 2 ggr/dag. Går att odla i alla kranvatten.
          1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
          http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

          Kommentar

          • Albin1
            • January 2007
            • 21

            #6
            Jag tycker det kan räcka med en hona. Jag har själv kört med två honor till en hane i en 50liters burk, och den underlägsna honan fick allt ta en del stryk trots gott om gömställen. Ännu värre blev det vid lek, då fick den icke lekande honan flyttas. Men visst kan det fungera med rätt individer och rätt inredning (i form av definierade revir).

            Kommentar

            • sme_h
              • November 2003
              • 625

              #7
              Håller med. Dessutom är just Kakaduorna väldigt speciella för att vara apistogramma och passar ibland bättre 1+1. När jag hade 1+1 vara båda lika delaktiga i ynglelvård. När jag hade 1+3 käkade honorna yngel av varandra och slogs oavbrutet trots hyfsat stort akvarium. Finns andra med andra erfarenheter också men jag har sett samma beteende på youtube..
              1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
              http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

              Kommentar

              Arbetssätt...