Ciklider som passar med Diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #16
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Två och en halv månad tror jag.
    Ok, då kan du skriva i den här tråden om 4-5 månader och säga hur det gått.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • sme_h
        • November 2003
        • 625

        #18
        Fjärilar funkar riktigt bra. Har VF ihop med halvvuxna discus. Men då är mitt akvarium ganska stort också. Får se hur det går om discusen växer till sig ytterligare. Var lite tvungen att få mer action i mitt akvarium så jag köpte 1+3 A.borellii igår. Ena honan har rom under en rot nu och discus blir bortjagade om de kommer nära. Med stort akvarium verkar mao apistogramma funka också. Vid i 27C iaf. Vid 30C så lär de brinna upp inifrån och ut

        Måste också säga att Fjärilar är känsliga även om jag tidigare också haft dem som klarat sig till dess jag tröttnat. Har "tappat" några nu men nitriten kan vara ganska hög. Dock bekommer det inte discusen så alltför illa kan det inte vara. Har en ide om att inte göra rent filtret. Har insug till ytterfiltret i en BTN fylld med filtermaterial så jag hoppas att det ska funka i evighet men det lär visa sig
        1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

        Kommentar

        • Euklides
          • February 2019
          • 8

          #19
          Vad händer om man stoppar ner Discus med palettciklider ?

          Kommentar

          • Mikael Lindqvist
            • January 2019
            • 69

            #20
            Ursprungligen postat av Euklides
            Vad händer om man stoppar ner Discus med palettciklider ?
            Ja det undrar jag med en god vän har paletter i sitt sälskaps akvarie de trycker mest vid botten coollugna fiskar till och med med romfyllda honor eller de kanske föder levande. Dräktiga är dem i alla fall.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #21
              Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist

              Ja det undrar jag med en god vän har paletter i sitt sälskaps akvarie de trycker mest vid botten coollugna fiskar till och med med romfyllda honor eller de kanske föder levande. Dräktiga är dem i alla fall.
              Det är inte alls likt palettciklider att vara kolugna varken vid lek eller yngelvård, och nej de föder inte levandeyngel. Dessa är väldigt tuffa mot andra invånare när det gäller att vakta sina avkommor.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mikael Lindqvist
                • January 2019
                • 69

                #22
                Ursprungligen postat av Inger H

                Det är inte alls likt palettciklider att vara kolugna varken vid lek eller yngelvård, och nej de föder inte levandeyngel. Dessa är väldigt tuffa mot andra invånare när det gäller att vakta sina avkommor.

                //Inger
                Hmm undrar va dem är då i såfall... Dem ser precis ut som paletciklid här på zoopet kanske aningen mindre färgranna. Enda jag märkt med dem är att några av individerna är sjukt glupska och sväljer gärna en hel kub mygglarver. Jag får ta en bild på dem och lägga upp på forumet här till helgen. Ägaren säger att dem heter palettciklider. Finns det andra ciklider med dem typiska paletterna på stjärtfenan?

                Ska tilläggas att jag inte är speciellt duktig på ciklider.
                Senast redigerad av Mikael Lindqvist; 13 February 2019, 16:49.

                Kommentar

                • pikachu

                  • December 2007
                  • 1189

                  #23
                  Ursprungligen postat av zoolander
                  Jag fick 4 blå fjärilsciklider för 100kr, så jag körde på dem. Får se om jag klarar av dem. Tyvärr klarade verken jag eller säljaren att se vilka som var honor/hanar så om jag fick 2 par är jag osäker på (de blev stressade och all färg försvann). Men jag blev lovad 1-2 extra om det inte blev rätt
                  Släng upp bild på dina 4 så kan jag könsbestämma de åt dig, jag är grym på den biten.
                  PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                  Kommentar

                  Arbetssätt...