Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Den här tråden är toppen för alla som är intresserade av apistogramma! Jag har läst om hela från början till slut nu. Såg i ett tidigare inlägg att förra gången jag läste den var för ett och ett halvt år sedan. Tiden går fort.

    Jag har haft kakaduor ganska länge nu och fått yngel flera gånger. Min störste hane som går i 570-karet föddes hos mig i ett 125L. Hans son, som föddes i det stora karet, är nu vuxen. Det är en mycket bra nybörjarapa! Ska testa trifasciata i lillkaret om några veckor. Det blir förhoppningsvis en hane och två honor. Sällskapet består av kolglödstetror och räkor. Återkommer med bilder längre fram.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        9690E520-DE0D-424A-850D-F0BC33F7A595.jpeg Visningar:	0 Storlek:	407.4 kB ID:     	2404987Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        FA329B65-C60A-418C-9C0F-4210253A537E.jpeg Visningar:	0 Storlek:	479.5 kB ID:     	2404986 Son och far kakadua!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Bilderna ovan är några månader gamla så ynglet har vuxit på sig betydligt nu. Ska fota honom vid tillfälle och lägga upp.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Klicka på bilden för större version

Namn: 973AF658-3923-45C1-96CE-DE25DF9BC6AF.jpeg
Visningar: 349
Storlek: 506,7 KB
ID: 2404990 Idag är ynglet så här stort!

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Denna tråden samt -Varför så få frågor om tetror, är riktigt bra trådar med massor av matnyttig information. De borde ständigt ligga överst i forumet som en infobank att skriva och ta del utav.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Instämmer helt!

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Nu är hösten här och intresset för akvarier börjar komma igång, så då är det dags för en bump av tråden
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ja, nu är det höst och den här intressanta tråden borde locka många till långläsning. Jag utlovade ju bilder på mina ap. trifasciata i något tidigare inlägg. De kommer här.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Klicka på bilden för större version

Namn: B13304BC-225F-4EE0-B279-5E8E62A6F443.jpeg
Visningar: 327
Storlek: 483,1 KB
ID: 2409654Klicka på bilden för större version

Namn: CD3004D6-16EC-4149-98DE-C07A93493104.jpeg
Visningar: 329
Storlek: 382,5 KB
ID: 2409653Klicka på bilden för större version

Namn: C84D7D1A-75C5-42CB-BD0A-8FBDA7156263.jpeg
Visningar: 341
Storlek: 323,6 KB
ID: 2409652

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Maths, jag funderar på en ny sorts apistogramma och tänkte höra om du har något förslag. De ska gå i mitt 576-liters där tempen är ca 26 grader. Sällskap som kan ställa till problem är Inkas stencikliderna. Jag har ett par sådana och hanen är ganska starkt revirhävdande. Övriga invånare (scalarer, tetror, corydoras och otocinclus) bedömer jag som oproblematiska. Har en ensam kakaduahane också som gärna får gå kvar men kan flyttas vid behov.

                      Jag har ett större stenröse, några kokosnötsgrottor, en hel del smårötter och pinnar, mycket sötvattentång och en del andra växter, tex cryptosar. Finns också catappalöv på botten. Sorter jag har funderat på är Baenchi, Nijsseni och Macmasteri. Jag kan ha ett par eller en hane med flera honor. Har du några tips och tankar?

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Stort kar med lite tuffare invånare, där passar AP värdens tuffingar bra Nijsseni eller Pandura. Bägge är parlevande och får man till ett fungerande par så håller de sitt revir väldigt bra.

                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Toppen, tack! Då testar jag Nijsseni.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Nu simmar en hane och en hona Nijsseni i storkaret. Flyttade kakaduahanen till mellankaret för han var väldigt mycket ”på” den nya hanen. Vi får se hur det artar sig.

                            Kommentar

                            • Swe_express
                              • February 2020
                              • 2

                              Hej. Efter många år utan akvarie så satte jag igång ett gammalt som jag hade kvar. Vanliga ciklider har jag lite koll på men dvärgciklider blev det nu när jag inte har plats för ett stort akvarie. Jag köpte tre apistogramma för några veckor sedan men kommer inte ihåg vilket följnamn dom hade.
                              Gör ett försök att lägga in bilder på dom och hoppas på att någon kan svara på det. Att fota aktiva fiskar är ingen lätt match.
                              http://www.bilddump.se/bilder/202002...28.181.243.jpg

                              Senast redigerad av Swe_express; 25 February 2020, 22:02.

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Din länk går till en inloggning, inte dina bilder.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...