Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Är kanske lättroad men hanen har ett roligt sätt att försöka impad på honan. Att simma uppochner. Fungerar så där.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av LindaAlgo
      Är kanske lättroad men hanen har ett roligt sätt att försöka impad på honan. Att simma uppochner. Fungerar så där.
      Toppenbild Linda. Vad ställer man inte upp på när man vill kurtisera en så snygging till hona

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Ursprungligen postat av Inger H

        Toppenbild Linda. Vad ställer man inte upp på när man vill kurtisera en så snygging till hona

        //Inger
        Haha, ja. Man får ju använda hela ens förmåga när man vill ha en blöt kväll i en kokosnöt.

        Nu har vi också hämtat hem ett par apistogramma borellii till vårt 54 liters akvarium.
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Kul!

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Upplever ni att apistogrammor som går själv i akvarium är mer skygga mot de som har sällskap av tex tetror?
            Eller upplever ni att det handlar mer om inredning/art/individer?

            Ska bli kul att kunna jämföra mitt par i det stora akvariet i vardagsrummet vs det lilla i hallen på ovanvåningen.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              De trivs definitivt bättre med en liten fisk i de övre regionerna, Smycketetra är ett mycket bra alternativ.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av c90368
                De trivs definitivt bättre med en liten fisk i de övre regionerna, Smycketetra är ett mycket bra alternativ.
                Får jag plats med det i ett 54 liters?
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Jag skulle behöva ett råd, igen. Min apistogramma macmasteri gold hona dog ju. Det har gått över 2 veckor och ingen mer har dött eller visat tecken på att må dåligt. Så jag antar att fältet är fritt fram för att skaffa honor igen.
                  Jag vet inte om jag kan få tag på just apistogramma macmasteri gold-honor. Hade ni försökt skaffa en annan färgvariant honor? Eller kan jag ha hanen som singel hane och skaffa en annan art av apistogramma? Gäller ett 240 liters.
                  Eller skulle jag ev. kunna göra båda två?
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    I ett 240 liters borde det fungera med både och, men det nya paret bör vara en annan typ av Apistogramma typ Agassizii som har en mer spolformad kropp. Ju mer avvikande hannarna är till utseendet desto lättare verkar de tolerera varandra.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Ursprungligen postat av c90368
                      I ett 240 liters borde det fungera med både och, men det nya paret bör vara en annan typ av Apistogramma typ Agassizii som har en mer spolformad kropp. Ju mer avvikande hannarna är till utseendet desto lättare verkar de tolerera varandra.
                      Tack för svaret. Tror att jag kommer chansa då och ändra lite i inredningen så att spelplanen blir mer jämnlik.
                      Hur hade du gjort ang. färgsorten. Iofs kanske jag lägger för mycket kraft vid det när jag ändå inte ska odla på dem.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        När det gäller macmasteri så spelar det ingen roll då de som finns till salu är väldigt hårt avlade och har inte mycket likhet med "originalet" som knappas går att få tag på numera.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av c90368
                          När det gäller macmasteri så spelar det ingen roll då de som finns till salu är väldigt hårt avlade och har inte mycket likhet med "originalet" som knappas går att få tag på numera.
                          Tusen tack för svaret. Då slipper jag vara orolig för att göra något dumt.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Hur tuffa mot varandra och andra fiskar är Mikrogeophagus altispinosus i jämförelse med till apistogrammor?
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av LindaAlgo
                              Hur tuffa mot varandra och andra fiskar är Mikrogeophagus altispinosus i jämförelse med till apistogrammor?
                              De bryr sig inte om andra fiskar förutom då de har rom. Internt kan det vara lite bråk, men inte så att de jagar ihjäl varandra.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av c90368

                                De bryr sig inte om andra fiskar förutom då de har rom. Internt kan det vara lite bråk, men inte så att de jagar ihjäl varandra.
                                Tack! Klarar de av att stå på sig mot apistogrammor vid lek?
                                Leker lite med tanken att skaffa ett par. Fast jag såg att man helst skulle starta med en grupp, då de är svåra att könsbestämma.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...