Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Sidan funkar inte hos mig i alla fall.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • SemlaoLuffsen
      • November 2011
      • 100

      o man får väl inte länka till andra forum heller va?

      Kommentar

      • SemlaoLuffsen
        • November 2011
        • 100

        Fungerar denna då?

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          Sv: Mina Apistogramma

          Du har helt rätt, det är en hane och hona. Han vill leka men inte hon och då jagar han bort henne för i naturen vill han hellre ha en lekmogen hona i sitt revir. Så det är ingen fara utan en del i deras beteende. Det viktiga är att honan kan komma undan och få lugn och ro ibland, och det låter det ju som och ditt akvarie ser bra ut. Sätt gärna ned fler grottor och se till att hon får äta på sig så kommer hon så småningom bli gul och sugen.
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          • SemlaoLuffsen
            • November 2011
            • 100

            Så bra att det är ett par
            Hanen är mer ute ur grottan nu o simmar brevid sin tjej o vibbrerar då o då men gör små rusningar mot henen då o då men hon simmar bara iväg o verkar inte bry sig så mycket.

            Imorgon är det en liten akvarieträff här i stan o vi kommer o göra egna grottor (har köpt 3 kokosnötter o 2 krukor så nån grotta ska jag väl få till :P ).
            Som jag förstått det är det ganska små ingånghål o låga grottor de vill ha?

            Äter gör hon med bra aptit både torrfodret jag har för just dvägciklider o även flingorna o frysmaten såklart, ska även köpa levande foder (vita mygg) nästa vecka det bruar alla mina firrar älska.

            O tack för hjälpen..

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              Sv: Mina Apistogramma

              Ja öppningen kan gärna vara så liten att bara honan kan komma in, iaf när hannen blir större än henne. Jag brukar göra den lite triangulär och trycka ned den lite så honan lätt kan gräva den så stor hon vill. Tänk dig att du drar en triangel inuti ett 5kr mynt, tycker jag är rätt bra storlek.
              Kul att kunna hjälpa!
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                Sv: Mina Apistogramma

                Och nä de ska inte vara så stora. Olika på hur stor kokosnöt man har förstås, men jag brukar såga två snitt på varje nöt så grottdelen blir 1/3 av hela.
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nu var det länge sen det var lite bilder i tråden, jag har inga nytagna men håll tillgodo med lite gamla
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Ryskbompa
                    • August 2012
                    • 930

                    Jag ställer min superenkla (för er) fråga här istället för att göra en tråd.

                    Jag har för närvarande en Macmasterihanne(4-4,5) år.
                    Och jag funderar på att köpa en hona till henne, honerna man brukar få tag på är ju ganska små, finns de risk att hannen slår ihjäl honan?


                    MVH Ricky

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      • October 2002
                      • 604

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Nu var det länge sen det var lite bilder i tråden, jag har inga nytagna men håll tillgodo med lite gamla
                      Detta är ett gäng riktiga aptitretare!

                      Får nog ta tag i akvariebyggandet för att härbärgera olika apistos!
                      Wilhelm
                      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
                      www.ciklid.org www.aquafish.info

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Ryskbompa
                        Jag ställer min superenkla (för er) fråga här istället för att göra en tråd.

                        Jag har för närvarande en Macmasterihanne(4-4,5) år.
                        Och jag funderar på att köpa en hona till henne, honerna man brukar få tag på är ju ganska små, finns de risk att hannen slår ihjäl honan?


                        MVH Ricky
                        Om du "möblerar om" ganska rejält i karet precis innan du släpper i den nya honan så bör det inte blir några problem.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Detta är ett gäng riktiga aptitretare!

                          Får nog ta tag i akvariebyggandet för att härbärgera olika apistos!
                          Klart du skall!
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            • June 2002
                            • 2952

                            EN relativt ovanlig apsitogramma A sp abraxas eller wilhelmi ack så snygga men skygga Har dock färgat ut ordentligt sedan de kom hem i våras. Nu återstår o se om vi kan få lek på dem .
                            Bifogade filer
                            Nordiska Diskus Sällskapet
                            Hallandsakvaristerna
                            BAK Gcg Maf NCS

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Mycket fina
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                ....instämmer.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...