Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Tråden lever vidare
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      Apistogramma sp winkelflecken
      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Häftigt med flera hannar i samma kar. Hur stort är karet Kaj?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          Inte så stort som man kan tro det är 105 liter
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av kaj.p
            Inte så stort som man kan tro det är 105 liter
            ...och det funkar med hannarna?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              Ursprungligen postat av Inger H
              ...och det funkar med hannarna?

              //Inger
              Det funkar bra men det gäller o ha mycket gömställen. Tror nog det är bättra o ha många hannar istället för två
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • Nailroth
                • July 2012
                • 108

                Här är bilder på mina 3 viejita tror dock att det är 3 hannar den stora fina är lite elak mot dom andra 2 har bara haft dom i ungefär en vecka så kan vara det som är anledningen till att han är lite elak.


                http://s21.postimg.org/k02w8i9av/201...9_17_56_09.jpg den har tagit roten som sitt område så bilder blir inte bra på denna
                http://s7.postimg.org/f2lkip65n/2013_05_29_17_56_46.jpg Den inersta är den stora färgade hanen han hade ingen lust att stå still längre fram

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Trevligt och hoppas att det löser sig men hannarna men det bästa hade nog vart om du byter dem mot honor?
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Nailroth
                    • July 2012
                    • 108

                    Jag försöker hitta någon som har extra honor och vill ha lite hannar men har inte hittat någon än. men jag hoppas dom lungar ner sig lite har dom i ett 100 liters men kan inte flytta dom till det stora. Håller en Black ghost åt en kompis och dom kommer inte leva länge där inne.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Nä, det är kanske inte bra att släppa ner den till BG´n men kan du inte byta i affären du köpte dem?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • SemlaoLuffsen
                        • November 2011
                        • 100

                        Sådär nu har jag läst hela denna fina tråd, det tog några dagar

                        Är nybliven apisto ägare fick ett par Panduro i mors dags present i söndags. Var borelli jag själv hade tänkt men men.

                        De sa att panduron skulle funka fint i mitt 54 liters kar o skulle vara lättlekt. Tja lätt lekt verkar det ju inte som (det ända jag fått fram där är att de behöver ph på 5,5 för o leka, stämmer verkligen det?).

                        Iaf är jag lite fundersam över hanen bettende, han har valt o bosätta sig i grottan jag har (bara 1 just nu) o jagar bort honan så fort han ser henne, ska han verkligen göra så? De är ofärgade ännu båda 2 honan bara lite svart på buken bakom bukfenorna annars grå precis som hanen (fast han har en färgar rand längst ut på stjärtfenan).. Hoppas det är ett par?!

                        De bor som sagt i ett 54 liters kar, fick rådet o ha en "stryckfisk" med dem o råddes till o köpa 10 kopparbarber som nu går där i också (samt att mitt honungsgurami par går där i då de inte funkar i mitt stora kar en liten nödlösning)..

                        Karet är inrätt med 3 rötter som staplats lite på varandra o skapat ett stort valv o honan simmar gärna där. Några stenar samt 1 grotta finns. Växter ja en hel del då jag älskar växter men de har inte växt till sig ännu. Boklöv finns på botten o 3 alkottar flyter på ytan för tillfället. ph låg på 7 igår o jag försöker få ner det mer (fast det aldrig funkade när jag hade Crystal räkor trots mjukt vatten får jag aldrig ner ph till under 7) o pga kottarna är ju nu vattnet gult( vilket jag tycker är oerhört fult men allt för fiskarna va haha).

                        Det verkar rätt harmoninskt ändå som sagt jagar hanen honan när han ser henne men hon sticker bara ifårn o går sen o plockar som hon brukar hanne är alltid i grottan. barberna styr med sitt o guramisarna busar runt i en av växterna o de bryr sig inte om cikliderna o cikliderna bryr sig inte om dem.

                        Några råd till en nybörjade?
                        Matar med specielt ciklidfoder (för dvärgar) samt frysfoder.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Lägg gärna upp en bild på dem så kanske vi kan reda ut könet på dem.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Lägg gärna upp en bild på dem så kanske vi kan reda ut könet på dem.
                            Verkar vara en bra ide, eftersom Ap hannar sällan går in i grottor.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • SemlaoLuffsen
                              • November 2011
                              • 100

                              Ska försöka få till en bild. Han börjar o bli rätt blå så jag som nybörjare skulle ju se honom som hane, det är honan jag i såfall är osäer på om det är en hona dåhon inte visar nått gult alls som de ju ska göra.

                              men jag gör ett fotoförsök o sen får jag länka bilderna då jag ej är gold medlem.

                              Kommentar

                              • SemlaoLuffsen
                                • November 2011
                                • 100

                                provar såhär om det är ok
                                här la jag in bilder iaf står vid varje foto om det är honan eller hanen.
                                Josefin Norgren finns på Facebook Gå med i Facebook för att komma i kontakt med Josefin Norgren och andra som du känner. Med Facebook kan du dela ditt liv med andra och hålla kontakten med familj och...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...