Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Några bilder på min ena Agassiziihona och några av hennes yngel I karet går några överlevande från en tidigare kull, men nu är hanen borttagen, så jag har förhoppningar att fler klarar sig den här gången.
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Jag la till ett par foton igår i min tråd så jag lägger in dessa här med, kanske kan det glädja nån
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        Ursprungligen postat av Animaniac
        Några bilder på min ena Agassiziihona och några av hennes yngel I karet går några överlevande från en tidigare kull, men nu är hanen borttagen, så jag har förhoppningar att fler klarar sig den här gången.
        Jättefin! Jag gillar när de spänner ut bukfenorna sådär. Det får fiskarna att se morska ut på något sätt.

        Vad är det för färg på hanen?
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Den du gillar bäst Ap. Borellii "yellowhead"
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Knax
            • November 2012
            • 1148

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Den du gillar bäst Ap. Borellii "yellowhead"
            Jaså!? Jag trodde det var en annan agassizii? Hummm... Svarade du på rätt fråga, Pia? Dina fiskar är också jätte-jättefina, men nu berömde jag Animaniacs gula, fina hona och det var pappan till de nya ynglen jag menade.
            // Mats, a.k.a. Knax



            "All's well that ends." - Unknown

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Å här är bilder på mina. Pia å jag kommer snart, att bråka om vilken av våra hannar som är snyggast.
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Knax
                • November 2012
                • 1148

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Å här är bilder på mina. Pia å jag kommer snart, att bråka om vilken av våra hannar som är snyggast.
                Det gör ni rätt i - men striden kommer aldrig att kunna avgöras. Bra bilder på fina fiskar!
                // Mats, a.k.a. Knax



                "All's well that ends." - Unknown

                Kommentar

                • Knax
                  • November 2012
                  • 1148

                  Ursprungligen postat av Knax
                  Jaså!? Jag trodde det var en annan agassizii? Hummm... Svarade du på rätt fråga, Pia? Dina fiskar är också jätte-jättefina, men nu berömde jag Animaniacs gula, fina hona och det var pappan till de nya ynglen jag menade.
                  Och nu spårade jag upp honom på sidan 104 i tråden - maffig pappa!
                  // Mats, a.k.a. Knax



                  "All's well that ends." - Unknown

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Knax
                    Jaså!? Jag trodde det var en annan agassizii? Hummm... Svarade du på rätt fråga, Pia? Dina fiskar är också jätte-jättefina, men nu berömde jag Animaniacs gula, fina hona och det var pappan till de nya ynglen jag menade.
                    haha, näää, sorry
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Å här är bilder på mina. Pia å jag kommer snart, att bråka om vilken av våra hannar som är snyggast.
                      Riktigt fina


                      din hanne är mycket mer utfärgad än min, min är en ungdom fortfarande så jag har lite att se framemot nu när jag sett dina bilder
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Riktigt fina


                        din hanne är mycket mer utfärgad än min, min är en ungdom fortfarande så jag har lite att se framemot nu när jag sett dina bilder
                        Jag har haft mina i drygt en månad (tror jag), hanen var ganska så blek i färgerna dom första veckorna, men blir finare ju längre tiden går
                        . Mina är nog ganska unga dom med - hanen är c:a 4cm och honorna kanske bara 2½cm.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Knax
                          Och nu spårade jag upp honom på sidan 104 i tråden - maffig pappa!
                          Ja, han är rätt rejäl Flyttade honom, och den andra honan, till ett annat kar, där det går ett gäng kurvciklidungar som börjar närma sig säljbar storlek. Jag misstänker att eftersom bara ett par klarade sig från förra kullen, så var det hanen som tog död på dem, när han ville leka igen (samma sak med mina viejita II, när jag tog bort hanen klarade sig ett 40-tal), och nu verkar det gå bättre.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • j_l0180

                            • May 2007
                            • 70

                            apistogramma staecki den är liten o fredlig

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Tyska Borelliisar.
                              Bifogade filer
                              Senast redigerad av lillfrasse; 16 January 2013, 21:54.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av lillfrasse
                                Tyska Borelliisar.
                                Fina, har du dessa?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...