Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Några nya (dock inte särskilt bra) bilder på mina viejita II...
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Tror att min ena agassiziihona har ägg
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av c90368
        Den här fransktalande Canadensiska damen har varit med länge på YT och har ett genuint intresse, men kanske inte så bra filmer alla gånger

        Nu har hon lagt upp dessa två filmer på för mig en helt nya Ap, dock variant i Macamsteri gruppen vad jag kan se?



        Det gör inte ett smack, att inte filmerna är av den bästa kvalitet...alla är inte bra på allt.
        Tack, för att du lägger upp filmerna.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Båda mina agassiziihonor har lekt, men undrade lite över varför den ena honan aldrig hade några yngel... Så såg jag den andra honan, som ovanpå en kokosnöthalva hade lagt ett litet gäng wrigglers. Bland dem simmade det även runt några yngel, och då trillade tioöringen ner De wrigglers hon hade såg inte ut att vara frisimmande riktigt än, så de simmande ynglen måste vara några dagar äldre. Hon har nog helt enkelt snott ynglen från honan som lekte först.
          Senast redigerad av Shepard; 02 October 2012, 20:51.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Animaniac
            Båda mina agassiziihonor har lekt, men undrade lite över varför den ena honan aldrig hade några yngel... Så såg jag den andra honan, som ovanpå en kokosnöthalva hade lagt ett litet gäng wrigglers. Bland dem simmade det även runt några yngel, och då trillade tioöringen ner De wrigglers hon hade såg inte ut att vara frisimmande riktigt än, så de simmande ynglen måste vara några dagar äldre. Hon har nog helt enkelt snott ynglen från honan som lekte först.
            Japp, detsamma har hänt med mina borelliisar - ett intressant och kul beteende, om man har koll på vad som faktiskt händer bakom glasrutan.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Japp, detsamma har hänt med mina borelliisar - ett intressant och kul beteende, om man har koll på vad som faktiskt händer bakom glasrutan.

              //Inger
              Ja, har ju hört talas om att Apistogrammahonor gör så om de får chansen, men tror faktiskt aldrig att jag har varit med om det. Har i och för sig inte haft så många Apistogrammor
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Ryskbompa
                • August 2012
                • 930

                Klicka på bilden för större version

Namn: bild.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,0 KB
ID: 2143160
                Min Veijta hanne som har hängt med ända sen jag skaffade karet för 3 år sedan. Jävla trevliga firrar dedär. Någon som har provat kört fler än 1 hanne?

                MVH Rikard

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Nu är agassiziiynglen ute, och honan är bra ilsken, mot framför allt pygmépansarmalarna. Funderar på om jag ska flytta på hanen, och den andra honan?
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Vet inte hur många som läser i min egen tråd - så jag lägger in detta här också. Egentligen är det ju här apistogrammainläggen ska vara.
                    I alla fall hände det här beteendet i mitt borelliikar idag.

                    Jag har ju sett massor av lekbeteende hos mina borelliisar, men aldrig så här.
                    Ena honan och hanen, bet sig fast i varandras munnar och simmade runt så ett bra tag - som Max B skrev, så kunde man tro, att det var två hanar som bråkade, men så var det ju inte.

                    Sen dom här bilderna togs (tidig em.) visade dom här två ett helt normalt lekbeteende - just nu ser jag inte skymten av någon.
                    Jättedåliga bilder, men fanns ingen tid till att ställa in kameran.

                    //Inger
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Har ett osäkert antal agassiziiyngel nu, som väl är ett par veckor gamla Tror de åker som pingisbollar mellan de två honorna, som nog turas om att kidnappa dem av varandra. Hanen simmar runt mellan dem och ser rätt loj ut.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Har ett osäkert antal agassiziiyngel nu, som väl är ett par veckor gamla Tror de åker som pingisbollar mellan de två honorna, som nog turas om att kidnappa dem av varandra. Hanen simmar runt mellan dem och ser rätt loj ut.
                        Det är väl ett "typiskt" pappaansvar.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Tja, bland Apistogramma åtminstone I början körde han undan pygmépansarmalarna om de kom för nära.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Några bilder på några av mina viejita II-yngel
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Majkie88
                              • August 2012
                              • 215

                              Nice bilder. Får nog ta och skaffa en ny hane till min viejita hona som blitt ensam.

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ja, gör det
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...